شناسهٔ خبر: 35842470 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چالشی برای قوانین فیزیک/ ارتش آمریکا وجود اشیاء پرنده ناشناس را تأیید کرد

تأیید واقعی‌بودن فیلم‌های منتشرشده از اشیاء پرنده ناشناس، تحولی جدید در موضوع داستانهای اسرارآمیز از موجودات فضایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، وجود موجودات فرازمینی و گشت‌وگذار گهگاهی آنها بر فراز زمین از موضوعاتی‌ است که همواره ذهن انسانها را به خود مشغول کرده است. بشر همواره به دنبال کشف این مسأله بوده که آیا موجوداتی فرازمینی در جهان وجود داشته اند و آیا آنها تا کنون به زمین سفر کرده اند و زندگی ما انسانها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند یا خیر.

کنجکاوی انسان‌ها در این زمینه تا جایی پیش رفته که در دهه‌های اخیر، گزارش‌های متعددی از سرتاسر نقاط جهان درباره بشقاب‌پرنده‌ها یا همان اشیاء پرنده ناشناس ( Unidentified flying object یا به اختصار UFO) منتشر شده است. انتشار تصاویر و فیلمهای متعدد از یوفوها (UFO) احتمال حضور مهمانان ناخوانده فضایی را در کره زمین بیشتر کرده است.

گر چه تاکنون مطالب و گزارش‌های زیادی در خصوص یوفوها منتشر شده، اما تازه‌ترین خبر در این باره، تحولی جدید و بی‌سابقه در موضوع اشیاء پرنده ناشناس محسوب می‌شود.

نخستین اعتراف ارتش آمریکا به حضور اشیاء پرنده ناشناس 

«جوزف گردیشر» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اخیراً در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان، با تأیید صحت فیلم‌های منتشرشده در خصوص یوفو‌ها اعلام کرد: اشیای موجود در فیلمی که از طبقه بندی نظامی محرمانه خارج شده، «پدیده‌های هوایی ناشناس» هستند.

سرانجام نیروی دریایی آمریکا صحت فیلم های «اشیاء پرنده ناشناس» را تأیید کرد//////////

این فیلمهایی که اکنون نیروی هوایی آمریکا درستی آنها را تأیید می‌کند، بنیاد «بسوی آکادمی علوم و فنون ستارگان» (To The Stars Academy of Arts and Science) در فاصله زمانی دسامبر ۲۰۱۷ و مارس ۲۰۱۸ در نیویورک‌تایمز منتشر کرد؛ در این تصاویر اشیاء مستطیل شکلی دیده می‌شود که با سرعت بالا جابه‌جا می‌شوند. تصاویر این اشیاء با حسگر‌های پیشرفته مادون قرمز گرفته شده بود.

<div id="video-display-embed-code_10663811" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7094136/10663811?width=400&height=300"></script></div>

یکی از فیلمهای این اشیاء ناشناس در سال ۲۰۰۴ شکار شده است و دو فیلم دیگر در سال ۲۰۱۵. در فیلم ۲۰۰۴ حسگر‌ها بر روی هدفِ در حالِ پرواز قفل می‌شوند، اما شیء پرنده به سرعت از سمت چپ  تصویر خارج می‌شود، به گونه‌ای که  مکان‌یابی سریع دوباره آن برای حسگرها دشوار است.

همچنین در دو ویدئوی ۲۰۱۵، صدای خلبان جنگنده‌های آمریکایی شنیده می‌شود که تلاش دارند آنچه مشاهده کرده اند را توجیه کنند. در یکی از فیلمها خلبان  به همکار خود می‌گوید: «اون یک پهپاده. خدای من، اون‌ها خلاف جهت باد حرکت می‌کنند. رفیق، به اون یکی نگاه کن.».

<div id="video-display-embed-code_10663812" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7094136/10663812?width=400&height=300"></script></div>

پدیده‌های هوایی ناشناس
ارتش آمریکا ضمن تأیید درستی فیلمهای اشیاء ناشناس، برخلاف رویه گذشته که ماهیت این گونه پدیده‌ها را با پهپاد نامیدن توجیه می‌کرد، این بار صراحتاً بدون هیچ تلاشی برای توجیه این رویداد، آنها را «پدیده‌های هوایی ناشناس» نامید.

 تأیید رسمی صحت این فیلم‌ها از سوی یک سازمان نظامی آمریکایی و اعلام اینکه این‌ها «پدیده‌های هوایی ناشناس» هستند، بازتاب زیادی در رسانه‌های خارجی یافت. پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز با تیتر «نیروی دریایی آمریکا تأیید کرد ویدئوی یوفوها، تصاویری از اشیاء پرنده ناشناس هستند» نوشت: برای نخستین بار، نیروی دریایی آمریکا تأیید کرد سه ویدئو از یوفو‌ها که بوسیله نیویورک تایمز منتشر شده بود، اشیاء حقیقی ناشناس هستند.

تأیید رسمی این فیلمها از سوی ارتش آمریکا تحولی نوین در موضوع پدیده‌های مرموز آسمانی است؛ پدیده‌هایی که دهه‌هاست ذهن کنجکاو دانشمندان و افراد علاقمند را به خود مشغول کرده است. به همین علت اصلا عجیب نیست که این خبر شگفت‌انگیز پس از انتشار سرتیتر بسیاری از رسانه‌های جهان از جمله شبکه‌های هیستوری، ساینس، سی‌ان‌ان، فاکس‌نیوز، اسکای‌نیوز، مجله تایم، و ... شود.

سرانجام نیروی دریایی آمریکا صحت فیلم های «اشیاء پرنده ناشناس» را تأیید کرد//////////

سرانجام نیروی دریایی آمریکا صحت فیلم های «اشیاء پرنده ناشناس» را تأیید کرد//////////

سرانجام نیروی دریایی آمریکا صحت فیلم های «اشیاء پرنده ناشناس» را تأیید کرد//////////

 

چالشی برای قوانین فیزیک!

 شبکه فاکس‌نیوز اما در گفتگویی ویژه به بررسی تحول بی‌سابقه اخیر در موضع‌گیری ارتش آمریکا در خصوص پدیده یوفو‌ها پرداخت. کارشناس این برنامه، نیک پاپ (Nick Pope) روزنامه نگار و تحلیلگر رسانه‌ای فعال در پدیده‌ یوفوها بود که در سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۶ در وزارت دفاع انگلیس فعالیت داشت.

مجری فاکس نیوز در بخشی از این گفت‌وگو تأکید می‌کند تأیید رسمی واقعی‌بودن فیلمهای منتشرشده از یوفوها، می‌تواند قوانین شناخته شده فیزیک را به چالش بکشد. در این گفت‌وگو آمده است:

مجری: «نیروی دریایی آمریکا اعتراف جالبی کرده است. روز گذشته (نیروی دریایی) سه ویدئوی جداگانه را که از سوی نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود را تأیید و اعلام کرد آن‌ها اصل هستند. آن‌ها یک پدیده واقعی را نمایش می‌دهند که ممکن است قابل توضیح نباشد و بر فهم ما از فیزیک تأثیر گذارد و همچنین پیامی به مارک واکر (Mark Walker)  خواهد بود. مشاهدات یوفویی که آن‌ها به جد در حال کار بر روی آن هستند. خبرنگار بریتانیایی امشب به ما ملحق شده تا در خصوص اهمیت این مسأله توضیح دهد.» (مارک واکر، عضو کنگره آمریکاست که  پژوهش هایی را در این زمینه انجام داده و  پیشتر خواهان ارائه اطلاعاتی در خصوص یوفوها از سوی ارتش آمریکا شده بود.)

نیک پاپ: «ظاهراً تغییری در روند توضیح همیشگی پنتاگون درباره این پدیده ایجاد شده و نکته اصلی ماجرا همین جاست. پیش از این پنتاگون درباره این پدیده بسیار کم روشنگری کرده بود و معمولا این پدیده را با نام پهپاد‌های تجاری و یا بالن‌ها توضیح می‌داد؛ اما اکنون رویکرد آنها به کل تغییر کرده است. نخست اینکه پنتاگون اکنون این فیلمها را واقعی می‌داند و دوم اینکه نام آن را «پدیده هوایی ناشناس» می‌نامد. پنتاگون پیش از این از اصطلاح «هواپیمای پیشرفته ناشناس» استفاده می‌کرد. پدیده هوایی ناشناس نامی است که از دولت انگلیس وام گرفته شده است. ما این عبارت (پدیده هوایی ناشناس) را در وزارت دفاع بکار می‌بریم و منظورمان یوفوهاست.»

مجری: «دولت آمریکا اذعان کرده که هیچ توضیحی برای این پدیده ندارد. این اشیاء پرنده ناشناس هواپیما‌های پیشرفته روسی نیستند و این مسئله‌ای است که هیچ کسی به آن توجهی ندارد. ظاهراً در لحظه سرنوشت‌ساز ی قرار داریم. این پدیده‌ها قوانین شناخته‌شده فیزیک را به چالش می‌کِشند.»

نیک پاپ: «خب این ناو‌های هواپیمابری که بسیاری از این یوفو‌ها برخورد می‌کنند، میلیون‌ها دلار دارایی هستند، اما این موضعی رسمی بزرگترین نیروی دریایی جهان است. صادقانه باید بگوییم ما درباره یوفوها خیلی کم می‌دانیم.»

<div id="video-display-embed-code_10663813" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7094136/10663813?width=400&height=300"></script></div>

ادامه دارد ....

ترجمه و تنظیم: محمد حسن خلیلی

انتهای پیام/