شناسهٔ خبر: 35821128 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفر به عراق با خودرو شخصی از مرز خسروی در ایام اربعین ممنوع است

مدیر‌کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: خروج خودرو‌های شخصی از ۱۵ لغایت ۳۰ مهرماه از مرز‌های ایران و عراق ممنوع اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، خلیلی حیدری مدیر‌کل گمرکات استان کرمانشاه ، اظهار داشت: اخیرا به ما بخشنامه‌ای ابلاغ شده است که از تاریخ ۱۵ مهرماه تا ۳۰ مهرماه از خروج سواری پلاک شخصی ممانعت به‌عمل آید.

مدیر‌کل گمرکات استان کرمانشاه به آماده بودن پارکینگ‌ها در قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی اشاره و بیان کرد: زائران عتبات عالیات می‌توانند با خودرو شخصی خود تا قصرشیرین بیایند و پس از پارک کردن آن در پارکینگ‌های تدارک دیده به کشور عراق عزیمت کنند.

مرز خسروی یکی از نزدیک‌ترین و راحت‌ترین مرز‌های خروجی ایران به عتبات عالیات است که پس از چند روز وقفه به دلیل ناآرامی‌ها دربرخی شهر‌های عراق، از روز گذشته (۱۵ مهرماه) مجددا بازگشایی شد.

۱۱۰ هکتار پارکینگ با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو در خسروی و قصرشیرین برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده و در این شهرستان حدود ۱۵ موکب برپا شده است.

تردد هم‌اکنون در این مرز رسمی از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۶:۳۰ دقیقه در جریان است که روز گذشته بنا بر گفته مسؤولان، بیش از یک‌هزار زائر از اقصی نقاط ایران اسلامی از طریق پایانه بین‌المللی خسروی راهی عتبات عالیات شدند.

انتهای پیام/پ

 

وضعیت تردد خودروها در مرز خسروی