شناسهٔ خبر: 35420738 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گسترش همکارهای ورزشی ايران و کشورهای آسیایی

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از آلماتي، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان که جهت حضور در سومین نشست کمیته المپیک کشورهای آسیا در ناحیه آسیای مرکزی به جمهوری قزاقستان سفر کرده است، عصر امروز چهارشنبه در این نشست سخنرانی کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در سخنان خود ، ضمن معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش، بر توسعه همکاری‌ها میان کشورمان و کشورهای حوزه آسیای مرکزی تأکید کرد.
صالحی امیری در این نشست پیشنهاد برگزاری المپیاد ورزشی کشورهای آسیای مرکزی را مطرح نمود که با استقبال کشورهای عضو مواجه و مورد پذیرش قرار گرفت.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان همچنین در ادامه سفر خود عصر امروز با تیمور کولیبایف رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری قزاقستان دیدار و در خصوص توسعه همکاری های ورزشی میان دو کشور گفتگو نمود. رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در این دیدار اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه سوم در ورزش آسیاست و در بسیاری از ورزش ها همچون کشتی، جودو، والیبال و وزنه برداری از جایگاه جهانی برخوردار است .
صالحی امیری افزود : جمهوری قزاقستان نیز در برخی از ورزش ها توانمند بوده و دارای رتبه های جهانی است و این توانمندی‌ها می تواند همکاری های ورزشی میان دو کشور را ارتقا دهد.
کولیبایف ، رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری قزاقستان هم ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در جمهوری قزاقستان، در خصوص استفاده از ظرفیت های ورزشی دو کشور و توسعه همکاری ها اعلام آمادگی نمود.
در ادامه روسای کمیته ملی المپیک ایران و قزاقستان همچنین در حاشیه این نشست، یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه امضا کردند.
جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و افغانستان از اعضای کمیته المپیک کشورهای آسیا در حوزه آسیای مرکزی هستند.