شناسهٔ خبر: 35392184 - سرویس علمی-فناوری
منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

آغاز بکار سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران در دانشگاه تبریز

نصر: سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران امروز با حضور جمعی از اساتید، محققان و فعالان این حوزه در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، احمد فاخری فرد دبیر علمی سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران در آیین افتتاحیه این کنفرانس با بیان این نکته که این کنفرانس ملی به همت دانشگاه تبریز و انجمن هیدرولوژی ایران برگزار می شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع هیدرولوژی هدف از برگزاری این کنفرانس، نیز اهمیت جایگاه علم هیدرولوژی و نقش آن در جوامع بشری با تاکید بر نوع نگاه علمی است.

به گفته وی در طول برگزاری کنفرانس محققان و پژوهشگران، یافته ها و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند تا رهنمونی برای آینده ای بهتر و توسعه ای پایدارتر رقم خورد و عرصه این تبادل نظرات و بحث و نقدها خود دانشگاه عملی خواهد شد برای دانشجویان جوانی که قدم در فراگیری علم و دانش نهادند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به مقالات ارسال شده به این کنفرانس تصریح کرد: به دبیرخانه این کنفرانس بیش از 300 مقاله رسیده بود که از این تعداد 240 مقاله پذیرفته شده و در طول برگزاری این کنفرانس حدود 50 مقاله در قالب شفاهی و بقیه به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تغییر اقلیم، سیلاب ها و خشکسالی ها، هیدرولوژی و مدیریت منابع آب، هیدرولوژی، سیستم  های هشدار سیل و مدیریت ریسک، داده کاوی و سنجش از دور در هیدرولوژی، هیدرولوژی و مدیریت حوضه های شهری، هیدرولوژی و محیط ­زیست و آب های غیرمتعارف، هیدرولوژی و اقتصاد و حکمرانی آب، هیدرولوژی و آبخیزداری و حفاظت از منابع آب، شبیه سازی و مدل سازی در هیدرولوژی، هیدروژئولوژی و آب های ژرف، هیدرولوژی و سازه های آبی، هیدرولوژی در علوم کشاورزی و هیدرولوژی، فرهنگ سازی و اخلاق آب از جمله محورهای این کنفرانس است.

فاخری فرد یادآور شد: در این کنفرانس برای اولین بار به" هیدرولوژی در قاب رسانه" نیز به عنوان یک برنامه جانبی نگریسته شده است و این امکان برای فعالان عرصه خبر، عکس، فیلم کوتاه، فیلم مستند، تصویرسازی آموزش های عمومی و ...... به همراه نشست های تخصصی همراه با فرهیختگان و فعالان این عرصه نیز فراهم آماده است تا هر چه بهتر به جایگاه علم هیدرولوژی و نگرش ها و کاربردهای آن از نگاه رسانه ای پرداخته شود.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی، برپایی نمایشگاه، نشست های تخصصی، مسابقه نقاشی( آب و محیط زیست)و ... را از برنامه های جنبی این کنفرانس اعلام کرد.

همین گزارش حاکی است؛ سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران هم اکنون در حال برگزاری است و از امروز تا 28 شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/