شناسهٔ خبر: 35309073 - سرویس ورزشی
منبع: برنا | لینک خبر

فرامرز ظلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استراماچونی مربی دانایی است/ تیمی که 16 بازیکن از دست داده برای رسیدن به ثبات به زمان نیاز دارد

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: خیلی سخت است مربی را بیاوریم در تیمی که 16 بازیکن از دست داده و بازیکن‌های جدید را خود آن شخص انتخاب نکرده و انتظار داشته باشیم که نتیجه بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فرامرز ظلی، پیشکسوت فوتبال ایران، جزو آن دسته از فوتبالیست‌هایی است که هرگز نه به فکر حقش از فوتبال بوده و نه بر عکس خیلی‌ها به دنبال آن رفته است، ابتدا از حال و احوالش پرسیدیم که خوشبختانه بهتر است اما جای تاسف دارد که از مسئولان فدراسیون و استقلال کسی حتی تلفنی سراغش را نمی‌گیرد.

وی درباره آخرین وضعیت استقلال به خبرنگار برنا گفت: استقلال 16 بازیکن فصل پیش خود را از دست داد و این یک رکورد است در فوتبال. مگر می‌شود در یک تیم 16 بازیکن بروند؟ چگونه است که یک بازیکن می‌گوید یا فلانی باید باشد یا من؟ تیم سه دروازه‌بان آماده می‌خواهد.

سنگربان اسبق تیم ملی عنوان کرد: خیلی سخت است مربی را بیاوریم در تیمی که 16 بازیکن از دست داده و بازیکن‌های جدید را نیز خود آن شخص انتخاب نکرده و انتظار داشته باشیم که نتیجه بگیرد. اولین چیزی که مربی نیاز دارد زمان است تا بازیکنان را بشناسد، بعد بازیکنان باید یکدیگر را بشناسند. استقلالی‌ها شاید همدیگر را به اسم بشناسند اما شناخت کافی از هم ندارند. درحالی که تیم بزرگ استقلال باید به گونه‌ای باشد که بازیکنان چشم بسته یکدیگر را پیدا کنند، با رفتار و نوع عادات هم و خصوصیات اخلاقی هم آشنا باشند. تیم، خانواده دوم بازیکن به شمار می‌رود.

ظلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به دروازه‌بان استقلال گفت: نمی‌خواهم بگویم گلی که مقابل فولاد دریافت کردیم مقصرش دروازه‌بان بود اما دروازه‌بان باید با مدافعان بسیار زیاد صحبت کند. در زمان ما می‌گفتند توپ در محوطه جریمه که می‌آید دروازه‌بان باید روی هوا آن را جمع کند. مدافعان باید با هم بسیار آشنا باشند نه اینکه در این بازی یکی در این پست بازی کند در بازی دیگر شخص دیگری؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: استراماچونی مربی دانایی است و تنها را ممکن این است که به این تیم زمان بدهیم تا بتوانند با هم هماهنگ شوند. مدیرانی هم که ادعا دارند فوتبال را می‌توانند مدیریت کنند حواشی تیم را جمع کنند. من نمی‌خواهم منکر زحمات مدیران باشم و شاید آنها در مقوله‌های دیگر مدیران خوبی باشند اما رفتن آن حجم بازیکن از تیم باعث شد استقلال متضرر شود.