شناسهٔ خبر: 35308976 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

آرای نمایندگان باید شفاف‌سازی شود/ اطلاع از رأی نمایندگان حق مردم است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که آرای نمایندگان موجب ایجاد اختلاف نشود باید شفاف‌سازی شود.

صاحب‌خبر -

علی وقفچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مردم حق دارند از رأی نمایندگان در موضوعات مختلف مطلع شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه شفاف‌سازی آرا باید موضوعاتی چون امنیت و پیشگیری از اختلافات مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: باید رأی نمایندگان به وزرا شفاف‌سازی شود.

وی با بیان اینکه رأی به بعضی مسائل اقتصادی و مالی در مجلس توسط نمایندگان باید برای مردم شفاف شود، اضافه کرد: آرای نمایندگان در موضوعاتی با محوریت اجتماعی چون ازدواج و کودک همسری و همچنین در زمینه جرائم و تغییر مجازات نیز باید مشخص شود.

وقفچی خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند نمایندگان در مورد حذف یارانه‌ها و همچنین محل هزینه‌کرد آن چه نظر و رأیی دارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم تا جایی که اعلام آرای نمایندگان موجب ایجاد اختلاف نشود باید شفاف‌سازی شود، گفت: تا زمان عدم ایجاد اختلاف و از بین نرفتن امنیت شفاف‌سازی آرای نمایندگان حق مردم است.

وی با بیان اینکه همه اتخاذ تصمیمات در کشور صفر یا 100 است، بیان کرد: باید شفاف‌سازی آرای نمایندگان متناسب با نوع طرح مورد بررسی باشد.

وقفچی با بیان اینکه مشخص شدن آرای نمایندگان در برخی مصوبات همچون تقسیمات استانی می‌تواند موجب بروز اختلاف شود، ادامه داد: اما باید همه موضوعات در مورد نمایندگان چون دارایی، وضعیت خانواده آنها و ... مشخص باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرقدر شفاف‌سازی در مورد آرای نمایندگان در موضوعاتی چون برخورد با فساد بیشتر باشد، بهتر است، عنوان کرد: هرقدر شفاف‌سازی در مورد بحث‌های حقوقی و مالی نیز بیشتر باشد بهتر است.

وی با بیان اینکه باید کار کارشناسی شود که آرای نمایندگان در چه موضوعاتی شفاف‌سازی شود و در چه موضوعاتی نه، بیان کرد: باید در این زمینه دقت شود که این اقدام به نفع مردم باشد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30/خ