شناسهٔ خبر: 35301310 - سرویس اجتماعی
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شعار اربعین 98 مشخص شد

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: «حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین سال گذشته بوده که امسال این شعار «الحسین یجمعنا» است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در آئین رونمایی از پوستر شعار اربعین، عنوان کرد: شعار به عنوان علامت و نشانه بوده و امروزه پرچم کشور‌ها و علامت‌های موجود در این پرچم‌ها یکی از نشانه‌ها و شعار‌های آن‌ها است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: اطاعت از خدا و قرآن از شعار‌هایی است که در دین اسلام مورد تأکید قرار گرفته و پیامبر اکرم (ص) در هر جنگی متناسب با آن جنگ شعاری انتخاب می‌کردند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تمامی شعار‌های پیامبر (ص) و اهلبیت ایشان از جنس سمائی و آسمانی بوده است، گفت: شعار باید الهام بخش، حیات بخش، فراگیر، شایسته و هدفمند باشد.

حجت الاسلام نواب مطرح کرد: از دیگر ویژگی‌های شعار واقعی بودن است و همانطور که در تاریخ می‌بینیم خوارج در شعار «لا حکم الا لله» یک هدف غلطی را دنبال می‌کردند.

وی ابراز کرد: «حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین سال گذشته بوده که امسال این شعار «الحسین یجمعنا» است. اگر خلوص کسانی که پیاده روی اربعین حسینی (ع) را ایجاد کردند نبود، این شور‌ها و حرکت‌ها ایجاد نمی‌شد، اخلاص‌ها و دلدادگی‌های کسانی که جان خود را برای زیارت سیدالشهدا (ع) دادند موجب ایجاد این موج خروشان زائران حسینی شده است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: امروز به راحتی می‌توان در رسانه کلیپ‌های زیبایی از حماسه اربعین ایجاد کرد و وظیفه ما این است که با استفاده از ابزار رسانه مظلومیت حسین زهرا (ع) را به جهانیان ابلاغ کنیم.

حجت الاسلام نواب ادامه داد: دنیا گذرا و فانی بوده و خوشا به حال کسی که در راه ترویج فرهنگ حسینی تلاش می‌کند.