شناسهٔ خبر: 35295845 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

اجتماع بزرگ « رهروان زینبی» در مازندران برگزار شد

آمل- اجتماع رهروان زینبی مازندران همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم با حضور پرشور بانوان این شهرستان در مناطق مختلف استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ رهروان زینبی به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و حفظ و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف شامگاه پنجشنبه در امامزاده ابراهیم آمل برگزار شد.

بانوان شرکت کننده در این تجمع «رهروان زینبی » با شعار «لبیک یا زینب » با شهدای دشت کربلا و اسرای واقعه سال 61 هجری همنوا شدند.

یکی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه در جمع بانوان حاضر در این اجتماع ، با برشمردن بخشی از وقایع روز عاشورا و نقش کم نظیر حضرت زینب (س) در تبدیل کاروان اسرای کربلا به منادیان پیام قیام امام حسین (ع) تصریح کرد : جامعه امروز ما هم در مقابل دسیسه ها و شبهات ضد فرهنگی دشمنان اسلام و ایران نیاز به روشنگری زنان بعنوان ستون اصلی خانواده دارد.

سلیلی، تاثیر معنوی عزاداری های دهه اول محرم را یاد آور شد و تاکید کرد : دلهای آماده و متاثر از مصیبت های اهل بیت (ع) در سوگ تاسوعا و عاشورای حسینی زمینه مناسبی برای تبیین مبانی دین و مباحث عقیدتی است که جوانان پرورش یافته در این فرهنگ پس از ایام عزاداری نیز سبک زندگی اسلامی، حسینی، زینبی و فاطمی را بطور مستمر دنبال کنند.

مداحی و مرثیه خوانی با موضوع مصائب کاروان اسرا و قرائت میثاق نامه با بانوی پرچمدار بصیرت عاشورایی حضرت زینب (س) از جمله ویژه برنامه های این مراسم بود.

این اجتماع پرشور در آستان مقدس 51 امامزاده مازندران برگزار شد.