شناسهٔ خبر: 35294180 - سرویس فرهنگی
منبع: ایرنا | لینک خبر

آگهی‌های دولتی به نشریات محلی با چاپ نامنظم تعلق نمی‌گیرد

سنندج - ایرنا - اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در راستای اجرای عدالت در توزیع آگهی‌های دولتی بین نشریات استان، از چاپ آگهی در نشریاتی که کمتر از ۵۰ درصد نظم در انتشار دارند، جلوگیری کرده است.

صاحب‌خبر -

عبید رستمی  عصر پنجشنبه در کارگروه رسانه استان با اشاره به ابلاغ آیین نامه جدید مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور اظهار داشت: پروانه فعالیت نشریات سراسری و منطقه‌ای در راستای بند ۱۵ از ماده ۵ شیوه‌نامه همکاری با دفاتر سرپرستی و نمایندگی‌های رسانه‌ها و توزیع کاغذ برای تمامی روزنامه‌های کشور با قیمت و میزان مناسب و تخصیص بخشی از یارانه‌های سال ۹۸ مطبوعات مشمول تغییراتی شده است.

  وی اضافه کرد: بر همین اساس اگر تعداد شمارگان روزنامه‌های سراسری و منطقه‌ای که در استان توزیع می‌شوند، روزانه کمتر از ۵۰ نسخه باشد از ابتدای مهر سال جاری نسبت به توقف صدور پروانه فعالیت دفتر سرپرستی اقدام و فعالیت پروانه‌های دارای اعتبار به حالت تعلیق در می‌آیند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نشریات محلی نیز بایستی دارای نظم انتشار باشند، افزود: تخصیص آگهی‌های دولتی به نشریاتی که نامنظم چاپ می‌شوند، موجب بی‌عدالتی نسبت به نشریات منظم می‌شود.  

رستمی گفت: از ابتدای شهریور امسال از  ارسال و سفارش چاپ آگهی دولتی، ارگانی، دادگستری و ثبتی به نشریاتی که کمتر از ۵۰ درصد نظم در انتشار دارند، جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشریات حمایتی است، اضافه کرد: نشریات بایستی به دنبال تولید محتوا در راستای توسعه استان و رسالت اصلی خود حرکت کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خواستار ارجاع آگهی‌های دولتی دستگاه‌ها به این اداره‌کل  شد و افزود: در راستای برقراری عدالت و حمایت از نشریات، ادارات و نهادهای دولتی از ارجاع آگهی‌های دولتی بدون هماهنگی با ارشاد پرهیز کنند.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴