شناسهٔ خبر: 35290960 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی؛

بالغ بر ۲ میلیون ۵۰۰ هزار مسافر وارد گیلان شدند

امیرانتخابی گفت: افزون بر ۲میلیون و ۵۶۳ هزار مسافر و گردشگر در تاسوعا و عاشورای حسینی وارد استان گیلان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «شهرود امیرانتخابی» امروز(پنج‌شنبه، ۲۱ شهریور) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آیین‌های محرمی بسیاری در گیلان وجود دارد که نشان از عشق وافر مردم این استان به سالار شهیدان دارد گفت: ۱۱ آیین عاشورایی گیلان در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده و بسیاری از آن‌ها نیز ثبت نشده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه این آیین‌ها هرساله در این استان برگزار و مسافران و گردشگران بسیاری را در ایام محرم جذب می‌کند به تشریح آمار مسافران ورودی و اقامت کننده در استان از یک‌شنبه(۱۷ شهریور) تا چهارشنبه( ۲۰ شهریور) پرداخت.

 

وی با بیان اینکه طی این چهار روز ۵۰۲ هزار و ۲۷۷ خودرو  وارد استان شده‌اند افزود: ۲میلیون و ۵۶۳ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر و گردشگر وارد استان گیلان شدند.

 

امیرانتخابی تصریح کرد: سه میلیون و ۷۹۸ هزار و ۲۸ نفر شب اقامت در واحدهای اقامتی استان طی این مدت ثبت شده است.


وی با تاکید بر حفاظت و پاسداشت این آیین‌های ارزشمند مذهبی در سراسر گیلان اذعان داشت: مستندسازی و ثبت مراسم و سنت‌های مذهبی استان در فهرست میراث معنوی کشور با اهتمام بیشتر ادامه می‌یابد چراکه این آیین و مراسم‌های مذهبی میراث ناملموس گیلان که بخش مهمی از فرهنگ مردم منطقه را تشکیل می‌دهد، است.