شناسهٔ خبر: 35290833 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

مبارزه با دانه درشت‌ها و مفاسد اقتصادی در اولویت‌‌ کار‌ دستگاه قضاست

معاون قوه قضاییه گفت: مبارزه با فساد به ویژه در دستگاه قضا و مبارزه با دانه درشت‌ها و مفاسد اقتصادی از اولویت‌های کاری است و سبب امیدواری و خوشحالی مردم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ذبیح‌الله خداییان امروز در جلسه شورای قضایی استان لرستان استان ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری امام حسین (ع) و امام سجاد(ع)، مبارزه با فساد را یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضا برشمرد و افزود: مبارزه با فساد به ویژه در دستگاه قضا و مبارزه با دانه‌درشت‌ها و مفاسد اقتصادی از اولویت‌های کاری است و سبب امیدواری و خوشحالی مردم شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با جرم و پیشگیری، تمام دستگاه‌ها باید پای کار باشند، افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از برنامه‌های دستگاه قضاست و زندان‌ها باید جای افرادی باشد که اگر بیرون باشند جامعه را تبدیل به زندان می‌کنند.

معاون قوه قضائیه با تاکید براینکه ارتقا امنیت بسیار مهم است عنوان کرد: از آنجا که شناسایی مجرمان و قاچاقچیان می‌تواند تاثیر به سزایی در جلوگیری از جرائم و ارتقا امنیت داشته باشد باید برای ارتقا امنیت برنامه داشت و بانک اطلاعاتی محکومان و مجرمان را رصد و به‌روزرسانی کرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم همکاری دستگاه قضا در استان برای برنامه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت:کمک به اقتصاد مقاومتی یکی دیگر اولویت‌های کاری قوه قضائیه و به ویژه دستگاه قضا در استان است.

خداییان تصریح کرد: از آنجا که استان لرستان از جمله استان‌های با جمعیت بیکاری بالا در کشور است  باید در رفع این مشکل و کمک به چرخ اقتصاد در استان گام‌های مهمی و مفیدی برداشته شود.

وی در رابطه با تکریم ارباب رجوع نیز گفت: از آنجا که تسریع در اجرای احکام خود عامل بازدارندهای است، تکریم ارباب رجوع باید سر لوحه کارکنان بنده قرار گیرد و برخورد با مراجعه کنندگان باید توام با احترام و تکریم باشد.

معاون قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک انتصاب رئیس جدید دادگستری لرستان گفت: رزم رئیس جدید دادگستری لرستان یک فرد متعهد و متخصص در کار خود است وی در مدت خدمت خود بر اصول و اعتقادات خود پایبند و از توانایی‌های بسیاری برخوردار است و در آینده نیز منشأ تحول و پیشرفت دستگاه قضایی در استان می‌شود.

انتهای پیام/ش