شناسهٔ خبر: 35290782 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ شعبه دادگاه تجدید نظر در استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود

کاشان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۲۰ شعبه جدید تجدید نظر در دادگاه‌های این استان راه‌اندازی خواهد شد تا مشکل به درازا کشیدن زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حبیبی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری اردستان افزود: هم‌اکنون از ۵۵ شعبه تجدید نظر استان اصفهان، ۳۱ شعبه مشغول به کار هستند که تلاش شده از جمله با ۲۰۰ نفر جابه‌جایی صورت گرفته، ۲۰ نفر قاضی تجدید نظر واجد شرایط در این راستا انتخاب شوند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی از جمله در بخش اداری شهرستان‌هایی مانند اردستان بیان کرد: ۵۰۰ نفر از ۲ سال پیش برای تکمیل کادر دادگستری استان اصفهان پذیرش و گزینش شده اما با توجه به صادر نشدن مجوز از سوی دولت، هنوز به‌کار گرفته نشده‌اند که موضوع در حال پیگیری است.

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان در ادامه گفت: موضوع تفکیک قوا مانع هم‌پوشانی کارها بین مسوولان دستگاه قضایی و اجرایی نیست و باید با همیاری و همکاری در جهت برطرف کردن مشکل جامعه گام برداریم؛ زیرا مردم آقا بالاسر نمی‌خواهند و به دنبال کار جهادی هستند.

وی یادآور شد: قوه قضاییه در دوره جدید تغییرهای بزرگی را شاهد است که با تاسف برخی به دلیل مسائلی کوچک در گوشه‌ای از کشور، هجمه زیادی بر ضد این مجموعه به‌راه انداخته و با تکرار سخنان دشمنان، فضا را متشنج کردند.

حبیبی با اشاره به آگاهی بیشتر مردم تصریح کرد: ما هرچه داریم از نهضت حضرت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا است و دشمن در تلاش برای تحریف این فرهنگ با تبلیغ و ترویج اقدام‌های موهنی مانند قمه‌زنی و زنجیر تیغی بوده که در این میان برخی افراد کج‌سلیقه و کج‌فهم نیز دچار شدند.

امام جمعه اردستان نیز اظهارداشت: خوشبختانه حتی یک مورد شکایت از قضات مبنی بر رفتاری در جهت خلاف شرع و اخلاق نداشتیم که توفیق بزرگی برای این افراد به شمار می‌آید که از هر نظر پاک و مورد اعتماد مردم و نظام هستند.

حجت الاسلام حسن دهشیری اضافه کرد: با این وجود باید به حقوق مردم بیشتر پرداخته شود و انتظار می‌رود مسوولان قضایی به راه و روش مورد نظر حضرت امام سجاد (ع) توجه کنند.

حمیدرضا تاملی، فرماندار اردستان هم با اشاره به آمادگی مسوولان اجرایی برای همکاری و هماهنگی لازم با دادگستری تصریح کرد: امید می‌رود در سال پیش رو با مرزبندی درست بین قوا بتوانیم انتخاباتی سالم، پرشور، رقابتی و به دور از هر گونه تنش داشته باشیم.

علیرضا شعبان‌فر و علیرضا کربلایی در ادامه این آیین با حکم رییس قوه قضاییه، به ترتیب با عنوان رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب اردستان معارفه شدند.

کشف ۱.۵ تن مواد مخدر در اردستان

رییس جدید دادگستری اردستان نیز در ادامه گفت: افزون‌بر ۱.۵ تن مواد مخدر در حدود یکسال گذشته در این شهرستان کشف و ضبط شده که علت آن قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت است.

علیرضا شعبان‌فر با اشاره به تلاش‌ها برای شناسایی و پیشگیری از وقوع جرم افزود: بیشتر دزدی‌های خرد ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است که از سوی معتادان صورت می‌گیرد و در این راستا ۲ کمپ با همکاری فرمانداری راه‌اندازی شده تا نسبت به مداوای این افراد اقدام کنند.

وی همچنین از اختصاص زمینی جهت ساخت بازداشتگاه خبر داد و بیان کرد: با توجه به دغدغه رهبری فرزانه انقلاب در زمینه فضای مجازی، موضوع با تعامل و برگزاری نشست‌هایی با مدیران کانال‌ها پیگیری شده و هم‌اکنون مشکل چندانی در شهرستان وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب جدید اردستان نیز با تاکید بر لزوم همکاری نیروی انتظامی و بسیج برای کاهش ورود مواد مخدر به این شهرستان تشریح کرد: بیشترین پرونده‌ها در دادگستری شهرستان مربوط به توهین، افترا، درگیری و مواد مخدر است که نیاز به کار فرهنگی، همکاری و تلاش روحانیون و سایر مسوولان امر نیاز دارد.

علیرضا کربلایی اضافه کرد: دفاع از حقوق عامه در اولویت کارها قرار خواهد گرفت و تضییع احتمالی حقوق عامه از سوی دستگاه‌های اداری پیگیری خواهد شد.

توجه به اخلاق بسیاری از چالش‌های پیش روی کشور را بی‌اثر می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیرداری کشور اظهارداشت: اگر اخلاق را درست کنیم مسائل فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و مسائل منطقه‌ای موجود که تحریم ها کارساز نخواهد بود و مسائل منطقه ای هم کاری از پیش  نخواهد برد.

حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی‌نژاد به مساله حضور ولی خدا در جامعه و نقش ایشان در رهبری جامعه جهت مشخص کردن مسیر زندگی مردم اشاره کرد و افزود: دشمن با مسائل اخلاقی می‌خواهد ما را زیر فشار بگذارد و از سویی مسائل اقتصادی هم وجود دارد که رسیدگی به آنها اکنون به قوه قضاییه واگذار شده و دادستان‌ها می‌توانند به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود کنند.

وی بیان کرد: ریاست محترم قوه قضاییه خوب وارد کارها شده که امید به جامعه می‌دهد و امیدواریم مسائل چنان پیش برود تا آبروی مردم که در ردیف خانه کعبه قرار گرفته نیز ریخته نشود و کسانی‌ که تریبونی در اختیار دارند، بی‌جهت با آبروی افراد بازی نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیرداری کشور از مسوولان خواست تا در کنار حفظ وضع موجود و اتمام کارها، نسبت به ابتکار و نوآوری، رفاه حال کارکنان و اقامه نماز اهتمام بیشتر داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: قوه قضاییه باید بودجه جداگانه داشته و از استقلال مالی برخوردار شود تا مانع برخی وابستگی‌ها به دولت باشد و از سوی دیگر رییس دادگستری نیز به دیدار حضوری با مردم توجه بیشتری کند تا افراد به دنبال رابطه نباشند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: مسوولان به یاد داشته باشند که این مملکت امام زمان (عج) است و همه باید گوش بفرمان مقام معظم رهبری به فکر برطرف کردن مشکلات مردم بوده و خالصانه کار کنند.

شهرستان ۴۲ هرار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/۸۱۲۳
 








                                  .