شناسهٔ خبر: 35282734 - سرویس اقتصادی
منبع: عصر ایران | لینک خبر

به بهانه برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت

هیوندای؛ از اولین "خودروی ملی" تا درخشش در فرانکفورت (+تصاویر)

هیوندای محصولی را برای درخشش در فرانکفورت انتخاب کرده که اساس طراحی آن مبتنی بر اولین "خودروی ملی" کره جنوبی است.

صاحب‌خبر -

عصرایران- نمایشگاه بین المللی خودروی فرانکفورت به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای خودرویی جهان فعالیت خود را آغاز کرده و تا ٣١ شهریور ادامه دارد تا فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه فراهم باشد.

هیوندای؛ از اولین

در این دوره نیز بزرگانی مانند مرسدس بنز، آئودی، ب ام و، لامبورگینی، فراری، فیات، فولکس واگن، تویوتا و چینی هایی مانند هونگ کی با محصولات جذاب خود حضور دارند.

یکی از خبرهای داغ نمایشگاه 2019 به غرفه هیوندای مربوط می شود زیرا کره ای ها محصولی متفاوت را همراه خود آورده اند که ترکیبی فعال از طراحی رترو و مفاهیم آینده نگر در دنیای خودرو محسوب می شود. این خودروی مفهومی 45 EV نام دارد که البته پیش از برگزاری نمایشگاه فرانکفورت نیز هیوندای با پخش یک تیزر جنجالی ذهن مخاطبان خود را به چالش کشانده بود!

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_929830" ><script type="text/JavaScript" src="https://asriran.com/fa/news/play/embed/688472/929830?width=640&height=480"></script></div>

بازگشت پونی و رازهای کد 45

همانطور که اشاره شد؛ 45 EV ریشه هایی از یک طراحی کلاسیک را با خود به آلمان آورده است یا بهتر بگوئیم هیوندای محصولی را برای درخشش در فرانکفورت انتخاب کرده که اساس طراحی آن مبتنی بر "پونی" اولین خودروی ملی کره جنوبی است.

هیوندای پونی در فاصله سال های 1975 تا 1990 روی خط تولید قرار داشت. در سال 1974 یک طرح مفهومی با نام پونی کوپه ارائه شد که 45 EV در سال 2019 توجه ویژه ای به آن پلتفرم داشته است.

نکته جالب در رابطه با طراحی پونی کوپه 74 به همکاری هیوندای با جورجتو جوجارو مربوط می شود. جوجارو یکی از مشهورترین طراحان اتومبیل در جهان است که در سال 1999 میلادی طراح اتومبیل قرن نام گرفت.

پونی

هیوندای؛ از اولین

پونی کوپه مفهومی

هیوندای؛ از اولین

استفاده از عدد 45 در نام این خودرو از یکسو نماینده زمانی است که از تولید پونی کوپه می گذرد و از سوی دیگر به زوایای 45 درجه ای اشاره دارد که در نقاط مختلف بدنه  45 EV مشاهده می شود.

هیوندای همچنین به ارتباط طراحی این خودرو با هواپیمایی از دهه 20 میلادی اشاره کرده است.

نمای خارجی؛ جادوی خط و زاويه!

45 EV مقداری با دیگر مفهومی های آینده نگر تفاوت دارد! زیرا طراحی آن چنان عجیب نیست که انتظار حضورش را در خیابان ها طی آینده نزدیک نداشته باشیم اما در عین حال آنقدر پیچیده به نظر می رسد که به عنوان یک آینده نگر مفهومی بدان توجه می کنیم! شاید این راز طراحی موفق محصول هیوندای در نمایشگاه خودروی امسال فرانکفورت باشد.

آلبوم تصویری EV 45 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

هنگامی که مقابل 45 EV قرار می گیریم عرض زیاد این خودرو توجه ما را به خود جلب می کند و البته همین مساله به نوعی حسی از استحکام و ثبات خودرو روی زمین را به مخاطب انتقال می دهد.

هیوندای؛ از اولین

این خودروی حجیم بهترین استفاده از بخش گریل(جلوپنجره) و چراغ ها را در نمای جلو داشته؛ اینجا همه چیز شبیه بازی های پیسکلی ویدئویی به چشم می آید به خصوص چراغ های نقطه ای ماتریسی که فوق العاده زیبا، جذاب و البته مرموز هستند!

هیوندای؛ از اولین

هیوندای؛ از اولین

طبیعتا یک خودروی الکتریکی نیاز خاصی به ورودی های هوا در گریل و بامپر ندارد بنابراین هیوندای در این بخش فرمول خط و زاویه را توسعه داده تا از همین نمای جلو؛ ذهن مخاطب برای محاسبات هندسی 45 EV آمادگی داشته باشد.

روی درپوش موتور لوگوی درخشان هیوندای و همچنین نشان "45" در سمت چپ بامپر(سپر) مشاهده می شود که اثر مهمی در افزایش جذابیت های این منظره مینیمال دارند.

هیوندای؛ از اولین

در نمای جانبی می توانیم حضور زاویه های 45 درجه را بیشتر از هر جای دیگر آشکار و قابل درک بدانیم. خط شانه فوق العاده قوی، فلیر تیره در هلال فندر(گلگیر) و رینگ هایی با طراحی غیر متعارف مهمترین اتفاقات این بخش هستند.

هیوندای؛ از اولین

هیوندای؛ از اولین

هیوندای؛ از اولین

اگر کمی دقت کنید در قسمت پایین درهای جلو یک نوار نورانی مشاهده می شود که در واقع خطی از لامپ های ال ایی دی است که می توانیم آنرا نشانگر باتری نیز بنامیم! این نشانگر میزان باقیمانده باتری را نشان می دهد بدین ترتیب حتی پیش از آنکه راننده وارد خودروی خود شود می تواند از وضعیت شارژ باتری مطلع شود.

هیوندای؛ از اولین

خوب در این بخش خبری از آینه های کناری نیست و قطعا وظیفه آنها به دوربین های جانبی محول شده است.

در نمای عقب نیز چراغ های نقطه ای، کد 45 و زوایه های تیز حضور دارند.

هیوندای؛ از اولین

 

کابین

در رابطه با طراحی کابین 45 EV بیشتر از آنکه نیاز به نوشتن باشد باید از مشاهده تصاویر لذت برد. اینجا شبیه اتاقی در یک سوئیت چند ستاره است که فقط می توان در آن اوقات خوشی را سپری کرد!

آلبوم تصویری فضای کابین EV 45  در نمایشگاه

در این جادوی چوب و فناوری همانطور که مشاهده می کنید برای سرنشین جلو از اینترفیس هولوگرافیک نیز استفاده شده که بسیار متفاوت و آینده نگرانه به نظر می رسد.

 

پیشرانه

باتوجه به تصاویری که از خودرو منتشر شده، باتری ها (64kWh Li-ion-polymer) باید در قسمتی زیر کف قرار داشته باشند. اطلاعات موجود در رابطه با پیشرانه الکتریکی این محصول چندان کامل نیست اما اشاره شده که خروجی آن برابر با 201 اسب بخار و گشتاور 291 پوند فوت است. برد خودرو نیز در وضعیت شارژ کامل 258 مایل خواهد بود.

مازیار دانیالی