شناسهٔ خبر: 35281362 - سرویس اقتصادی
منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 بهره مندي 414 هزار ميليارد ريالي بنگاه هاي اقتصادي کشور از تسهيلات بانک ملي

بانک ملي - سهم واحدهاي اقتصادي از تسهيلات بانک ملي ايران در پنج ماه ابتداي سال جاري به بيش از 414 هزار ميليارد ريال مي رسد.

به گزارش روابط عمومي بانک ملي ايران، اين بانک در سال جاري با رويکرد حمايت و کمک به رونق بخش هاي مختلف اقتصادي کشور، پرداخت تسهيلات به بنگاه ها را در دستور کار دارد و طي مدت مذکور 675 هزار و 687 فقره تسهيلات به ارزش 414 هزار و 802 ميليارد ريال تسهيلات به بخش هاي کشاورزي و صنايع تبديلي، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگاني و ... تخصيص داده است.

بر اين اساس سهم بخش کشاورزي و صنايع تبديلي از تسهيلات پرداختي بانک ملي ايران به بخش هاي مختلف اقتصادي طي پنج ماه ابتداي امسال، بالغ بر 26 هزار و 923 فقره به ارزش 11 هزار و 851 ميليارد ريال بوده است.

همچنين بخش مسکن و ساختمان نيز به عنوان يکي از مهم ترين محرکه هاي رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملي ايران بوده و از اين رو تخصيص ويژه تسهيلات به اين بخش در سال جاري در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر اين اساس از ابتداي سال جاري تا پايان مردادماه، هشت هزار و 888 ميليارد ريال تسهيلات در 31 هزار و 79 فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

همچنين اين بانک در راستاي حمايت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ويژه اي به بنگاه هاي اقتصادي اين بخش داشته و بر همين اساس در مدت مذکور بالغ بر65 هزار و 877 ميليارد ريال تسهيلات در 12 هزار و 492 فقره پرداخت کرده است.

بنگاه هاي بخش بازرگاني نيز 55 هزار و 860 فقره تسهيلات به ارزش 41 هزار و 937 ميليارد ريال دريافت کرده اند.

رييس اداره کل ساختمان بانک مسکن اعلام کرد:

برنامه ريزي براي ثبت رکورد جديد فروش املاک مازاد

بانک مسکن - اسحاق خاکي، رييس اداره کل ساختمان بانک مسکن از برنامه ريزي براي ثبت بالاترين رکورد فروش املاک مازاد در اين بانک در نيمه دوم سال 98 خبر داد.

اسحاق خاکي، رييس اداره کل ساختمان بانک مسکن در گفت و گو با پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا اعلام کرد: يکي از مهمترين اهداف و برنامه هاي تعيين شده در اين اداره براي نيمه دوم سال 98 تحقق برنامه تعريف شده براي فروش املاک مازاد بانک مسکن به ميزان 500 ميليارد تومان و معادل 90 درصد براي اولين بار در سابقه بانک است.

وي افزود: همچنين در نيمه دوم سال 98 براي بهره برداري از سايت هاي فروش املاک مازاد بانک بصورت مستقل و در قالب سايت شرکت فام (شرکت فروش املاک مازاد بانک ها) برنامه ريزي شده است.به گفته وي از سوي ديگر حصول پيشرفت 90 درصدي در راه اندازي سامانه جامع سجام(سامانه جامع اطلاعات مشتريان) شامل 11 زيرنرم افزار در حوزه مهندسي و املاک از ديگر برنامه هاي تعريف شده در اين حوزه است.

خاکي همچنين در مورد ساير برنامه ها و اهداف تعريف شده در اين اداره کل براي اجرا و تحقق در نيمه دو سال جاري اظهار کرد:از ديگر سياست هاي طراحي شده در اين اداره همچنين مي توان به برنامه ريزي براي برگزاري مناقصه به منظور اجراي 10 پروژه تعريف شده در بانک مسکن تا پايان سال جاري اشاره کرد.

وي افزود: پيشبرد مطالعاتي و اجرايي 16 پروژه احداثي و 30 پروژه بازسازي در سال 98 تعريف شده است که اين برنامه ها بر اساس برنامه سه سالانه تدوين شده براي سال هاي 99،98 و 1400 عملياتي خواهد شد.رييس اداره کل ساختمان بانک مسکن با بيان اينکه شناسايي شعب فرسوده و ناپايدار براي اولويت بندي در تخصيص بودجه سرمايه اي و تعريف پروژه هاي مقاوم سازي، احداثي و بازسازي نيز از ديگر فعاليت هاي تعريف شده محسوب مي شود، خاطرنشان کرد: همچنين پيشنهاد دو برنامه براي سال 98 در جهت کاهش هزينه هاي بهره برداري و استفاده بهينه از دارايي هاي بانک در دستور کار قرار گرفته است.وي در مورد جزييات اين دو برنامه اعلام کرد: يکي از اين برنامه ها پياده سازي مکانيزم و فرآيند مهندسي ارزش در اداره کل ساختمان بانک مسکن است؛ از سوي ديگر و در قالب برنامه دوم، پياده سازي ايزو 5001 به صورت آزمايشي در استان تهران در دستور کار قرار گرفته است.

استقبال چشمگير از "طرح‌هاي تسهيلاتي و کارت‌هاي اعتباري صبا" بانک اقتصادنوين

بانک اقتصاد نوين - بسته‌هاي سه گانه طرح‌هاي تسهيلاتي و اعتباري صباي بانک اقتصادنوين که با هدف پاسخگويي مناسب به نياز مشتريان و کمک به بهبود شرايط اقتصادي خانوارها و فعالان اقتصادي ارايه شده، با استقبال قابل توجه عموم مشتريان و دارندگان پايانه‌هاي فروشگاهي اين بانک مواجه شد.

به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، در بسته شماره يک اين طرح (صبا 1) عموم مشتريان حقيقي و حقوقي بانک اقتصادنوين، صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادي مي‌توانند تا دو برابر معدل موجودي سپرده‌هاي کوتاه‌مدت و قرض‌الحسنه جاري خود و تا سقف دو ميليارد ريال تسهيلات دريافت نمايند. مدت ‌زمان بازپرداخت اين تسهيلات به خواست متقاضي 12، 24 و 36 ماهه تعيين شده است.در بسته شماره دو اين طرح (صبا 2) براي دارندگان پايانه‌هاي فروش (POS) بانک اقتصادنوين بر اساس معدل موجودي سپرده‌هاي کوتاه‌مدت و قرض‌الحسنه جاري متصل به پايانه‌هاي فروش اين بانک در بازه‌هاي زماني دو تا چهار ماه، امکان پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه تا 70 درصد معدل موجودي سپرده و تا سقف 200 ميليون ريال و يا پرداخت تسهيلات مرابحه تا 140 درصد معدل موجودي سپرده، تا سقف دو ميليارد ريال و با نرخ 15 درصد فراهم شده است.

پذيرندگان پايانه‌هاي فروشگاهي بانک اقتصادنوين مي‌توانند با توجه به نياز خود، از يکي از اين تسهيلات بهره‌مند شده و در بازه‌هاي زماني 12، 24 و 36 ماهه آن را باز پرداخت نمايند.در بسته شماره سه اين طرح (صبا 3) براي کليه متقاضيان حقيقي و حقوقي دريافت تسهيلات کمک‌ هزينه خريد خودرو، تعمير مسکن، خريد ابزار کار، تجهيز مطب و ... امکان استفاده از تسهيلات تا سقف 500 ميليون ريال در قالب کارت اعتباري و بر اساس معدل موجودي سپرده‌هاي کوتاه‌مدت و قرض‌الحسنه جاري در بازه‌هاي زماني دو تا چهار ماه، فراهم شده است. گفتني است مدت ‌زمان بازپرداخت اين تسهيلات به خواست متقاضي 12، 24 و 36 ماهه تعيين شده است.

لازم به ذکر است علاوه بر اين، شرکت‌ها و موسسات نيز مي‌توانند از طرح صباي 3 براي اعطاي تسهيلات در قالب کارت‌هاي اعتباري به کارمندان خود استفاده نمايند.