شناسهٔ خبر: 35279620 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

ثبت‌نام ۹۶ درصدی دانش‌آموزان زنجان برای سال تحصیلی جدید

زنجان-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، از ثبت‌نام بیش از ۹۶ درصدی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رفیعی عصر چهارشنبه در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش در محل آموزش و  پرورش استان زنجان  با اشاره به قوانین جدیدی که در حوزه آموزش مصوب می‌شود، یکی از این قوانین را مربوط به تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و غیردولتی دانست و گفت: این موضوع در زنجان نیز مشاهده می‌شود، به‌گونه‌ای که برخی از سازمان‌ها و نهادهایی که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارند، اقدام به تاسیس این گونه آموزشگاه‌ها می‌کنند.

وی یکی از دغدغه‌های امروز مدارس در استان را کمبود سرویس‌های بهداشتی در برخی از مدارس استان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۷ مدرسه در استان زنجان فاقد سرویس بهداشتی است و عمده این مدارس به صورت کانکس بوده و جمعیتی کمتر از ۱۰ دانش‌آموز را در خود جای داده است. از طرفی سرویس بهداشتی ۱۸۱ مدرسه در استان نیز نیازمند بازسازی است.

این مسئول با یادآوری اینکه خوشبختانه هم‌اکنون بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان علی‌رغم پراکنده بودن مدارس روستایی، تحت پوشش تحصیلی قرار دارند، ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که برای مدارس روستایی در سال تحصیلی جاری در نظر داریم، بحث زیباسازی مدارس است که شامل محوطه و داخل کلاس می‌شود، از طرفی ۱۳ آموزشگاه با حدود ۷۰ کلاس درس تحویل مناطق روستایی در سال تحصیلی جاری خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نامی‌های استان برای سال تحصیلی جاری، از ثبت‌نام بیش از ۹۶ درصد دانش‌آموزان و مشخص شدن کلاس درس آن‌ها برای سال تحصیلی جاری خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که امسال اتخاذ شده است، هیچ کلاسی خالی نخواهد ماند، این در حالی است که همه شاخص‌ها در زمینه نیروی آموزش‌دهنده، خروجی کم و ورودی زیاد، منفی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه، از رشد ۳.۶ درصدی تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد و با یادآوری اینکه در کل حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال‌جاری در استان مشغول به تحصیل خواهند شد، اظهار کرد: تجهیز سالن‌های ورزشی مدارس با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار و نیز محرم‌سازی مدارس دخترانه برای راحتی دانش‌آموزان، از جمله اقدامات این اداره‌کل برای سال تحصیلی جاری است.