شناسهٔ خبر: 35278169 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور مجوز ولخرجی برای بارسلونا از سوی لالیگا

تهران- ایرنا- لالیگای اسپانیا اطلاعات مربوط به محدودیت پرداخت دستمزد باشگاه‌های حاضر در این لیگ را منتشر کرد که براساس آن آبی‌اناری‌ها بالاتر از سایر تیم‌ها مجازند ۳۰ میلیون یورو بیشتر از رئال به بازیکنان خود پرداخت کنند.

صاحب‌خبر -

براساس اطلاعات منتشر شده، بارسلونا می‌تواند در فصل جاری تا سقف ۶۷۱ میلیون یورو به ستاره‌های خود دستمزد پرداخت کند؛ مبلغی که در مقایسه با فصل گذشته، ۳۸ میلیون یورو افزایش داشته است.

سقف پرداخت دستمزد برای رئال ۶۴۱ میلیون یورو بوده و اتلتیکو مادرید با افزایش ۶۲ درصدی سقف پرداختی‌های خود نسبت به فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ مجاز است تا ۳۸۴.۵ میلیون یورو حقوق به بازیکنانش پرداخت کند؛ رقمی که اگرچه آنان را در رتبه سوم این رنکینگ قرار داده اما اختلاف فاحش آنها با بارسا و رئال همچنان قابل رویت است.

این در حالی است که تیم رئال مایورکا که به‌تازگی به لالیگا صعود کرده با سقف پرداختی ۲۹.۹ میلیون یورو در رده آخر فهرست مذکور جای دارد.

سقف دستمزدهای پرداختی برای ۲۰ تیم حاضر در لالیگا در مجموع ۲.۹۴ میلیارد یورو بوده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

لالیگا در سال ۲۰۱۳ اقداماتی را اتخاذ کرد تا باشگاه‌ها را مجبور کند تا امور مالی خود را به درستی مدیریت کرده و با تعیین سقف دستمزد برای هزینه‌های مربوط به حقوق بازیکنان، برای آنها محدودیت ایجاد کرد؛ محدودیتی که تمام بازیکنان تیم اول، مربیان، بازیکنان ذخیره، تیم جوانان و باشگاه‌ها و آکادمی‌های تحت نظر باشگاه‌ها را در برگرفته و برای آنان نیز اعمال می‌شود.