شناسهٔ خبر: 35274122 - سرویس سیاسی
منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

میانجیگری اروپا برای مذاکره میان ایران و آمریکا

نصر: روزنامه الرای کویت مدعی شد که کشور‌های اروپایی طرف برجام برای برگزاری مذاکراتی میان ایران و آمریکا در کویت تلاش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، روزنامه الرای کویت در این باره می‌نویسد: کشور‌های اروپایی طرف برجام در تلاش‌اند مذاکراتی را میان تهران و واشنگتن در کویت برگزار کنند تا دو طرف بتوانند درباره اختلافاتشان بر سر توافق هسته‌ای و سایر موضوعات با یکدیگر به گفتگو بپردازند.
بنابر ادعای این روزنامه، قدرت‌های اروپایی به‌طور جدی برای انجام چنین مذاکراتی میان ایران و آمریکا با هدف کاهش تنش‌ها بین دو کشور و برقراری کانال گفتگو میان تهران و واشنگتن تلاش می‌کنند. الرای مدعی است که این کشور‌ها باتوجه به رایزنی‌های جداگانه‌ای که اخیرا با تهران و واشنگتن داشته‌اند، معتقدند که شانس برگزاری چنین مذاکراتی وجود دارد.
همچنین گفته‌اند که با این حال، پیشنهاد انجام مذاکره میان ایران و آمریکا کماکان با مخالفت‌هایی از سوی کشور‌های منطقه روبرو است، اما آن‌ها نامی از این کشور‌ها نبرده‌اند.
الرای در ادامه گزارش خود اطلاعاتی از آن‌ها فاش نکرده، می‌نویسد: قدرت‌های اروپایی به سختی تلاش می‌کنند تا بر این مخالفت‌ها غلبه کنند و بر اهمیت انجام چنین رایزنی‌هایی در کویت تاکید دارند.
این روزنامه ادامه می‌دهد: برای دستور کار این مذاکرات احتمالی هیچ تصمیمی وجود ندارد و درباره سطح نمایندگان حاضر در این مذاکرات هم حرفی به میان نیامده و در واقع تنها تلاشی برای ایجاد روزنه‌ای در دیوار بی‌اعتمادی موجود میان آمریکا و ایران است.
این ادعای روزنامه کویتی در حالی است که مسئولان کشورمان تاکنون بار‌ها تاکید کرده‌اند که مذاکره با آمریکا با شرایط کنونی و وجود بدعهدی‌ها و خصومت‌های پی‌درپی طرف آمریکایی ممکن نیست. ایران تاکید کرده در صورت بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه، این کشور می‌تواند به میز مذاکرات ۴+۱ بازگردد.
تنش‌ها میان ایران و آمریکا به‌ویژه در طول بیش از یک سال گذشته و در پی خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، بازگرداند تحریم‌ها علیه تهران و تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه افزایش یافته است.

انتهای پیام/