شناسهٔ خبر: 35248734 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه کتاب از ۱۰ مهرماه در بجنورد

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه کتاب در مهرماه سال جاری در مصلی بجنورد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، ولی‌الله حیاتی در ستاد استانی یازدهمین نمایشگاه کتاب استان گفت: تمهیدات لازم برای توسعه کمی و کیفی حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان اندیشیده شده است.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بیان داشت: باهدف افزایش سرانه مطالعه در استان پیشنهاد می‌شود ایستگاه مطالعه در مکان‌های عمومی ایجاد و همچنین از واقفین و خیرین حوزه کتاب در استان تجلیل شود.

 

وی افزود: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های استان در دستور کار استاندار خراسان شمالی قرارگرفته است به‌گونه‌ای که در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مصوباتی برای توسعه کتابخانه‌ها در سراسر استان در نظر گرفته شد.

 

حیاتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در بجنورد تصریح کرد: ایجاد غرفه هنرمندان و معرفی ناشران در حاشیه این نمایشگاه برای غنای بیشتر نمایشگاه می‌تواند مؤثر باشد.

 

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه از تخفیف ۳۰ درصدی کتاب در یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی خبر داد  و گفت: دهم تا شانزدهم مهرماه امسال نمایشگاه کتاب با اهداف تقویت نشر ، افزایش آگاهی، در دسترس قرار دادن کتاب های مورد نیاز مردم، اطلاع رسانی و تبلیغ کتاب و کتابخوانی را در مصلی امام خمینی بجنورد برگزار خواهیم کرد.
 

وی افزود: برای تشویق به مطالعه کتاب تخفیف فروش کتاب را برای مردم خواهیم داشت که در مجموع علاقه مندان می توانند از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار شوند.
 

فرخنده اظهارداشت: بحث دیگر بحث پشتیبانی مادی است که هرکدام از دستگاه ها می توانند به این مجموعه و نمایشگاه کمک مادی و معنوی کنند و امیدواریم با هماهنگی و پیوستگی بتوانیم نمایشگاهی با استقبال حداکثری داشته باشیم.