شناسهٔ خبر: 35236049 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد:

از ظرفیت دهیاری ها جهت ایجاد کتابخانه های روستایی استفاده شود

حسین زاده با اشاره به سه درصد بودجه دهیاری ها به فعالیت های فرهنگی گفت: از ظرفیت دهیاری ها جهت احداث کتابخانه های روستایی استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی حسین حسین زاده» امروز (یکشنبه ۱۷ شهریور) در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان، عملکرد پنج ماهه حوزه کتابخانه ها را مطلوب دانست و اظهار کرد :آمار حوزه کتابخوانی با شاخص امانت کتاب رشد مناسبی دارد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: اگر ظرفیتی در استان وجود دارد که با افزایش تعداد کتاب در حوزه کودک و نوجوان میزان رشد مطالعه افزایش می یابد باید قدم های بیشتری در این حوزه برداریم.

 

وی به طرح جشنواره فیلم های صد ثانیه ای کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: مجموعه هزینه های برآورد شده برای این جشنواره نزدیک به ۱۳۰میلیون تومان است که استاندار آن را در شورای تامین یا در همین جلسه باید به تصویب برساند.

 

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره حرکت جدیدی است و می تواند تاثیر زیادی در کتابخوان کردن مردم داشته باشد تصریح کرد: باید برای این برنامه کمیته ای متشکل از حوزه هنری، اداره کتابخانه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و یک نفر نماینده از معاونت سیاسی و اجتماعی تشکیل شود.

 

حسین زاده در پایان در خصوص قانون بودجه سه درصدی دهیاران برای مسائل فرهنگی ابراز کرد: مجموعه اداره کل امور روستایی با توجه به مصوبات موجود امکانات سخت افزاری مانند ساختمان را در برخی از روستاها ایجاد و با امکانات موجود در روستاها با همکاری نهاد کتابخانه ها از سه درصد بودجه دهیاری ها برای هزینه های کتابخانه کمک کنند تا روستاها دارای کتابخانه شوند‌.