شناسهٔ خبر: 34943913 - سرویس اقتصادی
منبع: فرارو | لینک خبر

قیمت روز پراید؛ صفر کیلومتر بخریم یا دست دوم؟

یک پراید مشکی رنگ مدل ۹۲ به فروش گذاشته شده. این پراید حسابی کار کرده و در این شش سال حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه رفته است که رقم خیلی بالایی به حساب می‌آید. طوری که می‌توان گفت: عمر این پراید هاچ بک به پایان رسیده. با این حال صاحب آن امید دارد که پرایدش را ۳۱ میلیون تومان بفروشد. او می‌گوید ماشین ترمز ABS، فرمان هیدرولیک و دو ایربگ دارد.

صاحب‌خبر -
فرارو-  قیمت پراید دست دوم در بازار حتی از قیمت کارخانه هم بالاتر رفته است. با اینکه سایپا پراید ۱۳۱ را در ۳۷ میلیون تومان قیمت گذاری کرده، با این حال قیمت پراید کارکرده در بازار ماشین‌های دست دوم تا ۴۰ میلیون تومان می‌رسد. با این حال خرید پراید دست دوم از نظر اقتصادی صرفه بیشتری نسبت به پراید صفر کیلومتر دارد. چراکه پراید صفر کیلومتر امروز در بازار ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. باید توجه داشته باشید که اگر سراغ پراید دست دوم بروید، باید خودتان را برای خرج‌های سرویس دوره‌ای و بیمه آماده کنید.
 

قیمت روز پراید در بازار خودرو صفرکیلومتر

قیمت پراید امروز در بازار خودرو‌های داخلی کمی پایین آمده. طوری که انواع پراید امروز تا ۴۰۰ هزار تومان ارزش خود را از دست داده‌اند. پراید ۱۱۱ در بازار با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و فاصله خود با مرز ۵۰ میلیونی را بیشتر کرده است. پراید سایپا ۱۳۱ در بازار ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده و امروز با قیمت ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پراید وانت یا سایپا ۱۵۱ امروز کاهش قیمت بیشتری را تجربه می‌کند. قیمت این محصول امروز در بازار ۴۰۰ هزار تومان پایین آمده و به ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

باید توجه داشته باشید که کارخانه سایپا قیمت پراید هاچ‌بک یا سایپا ۱۱۱ را ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر می‌گیرد که حدود ۹ میلیون پایین‌تر از قیمت بازار است. قیمت مصوب پراید سایپا ۱۳۱ در کارخانه ۳۷ میلیون تومان است که تقریبا هفت میلیون با قیمت بازار اختلاف دارد. کمترین اختلاف بین قیمت بازار و کارخانه به پراید وانت یا سایپا ۱۵۱ مربوط می‌شود که سایپا آن را ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده و در بازار با اختلاف چهار رمیلیونی، حدود ۴۴ میلیون تومان فروخته می‌شود.
 

قیمت پراید دست دوم مدل ۹۵ و ۹۶؛ حدود ۳۸ میلیون تومان

فروشنده پراید دست دوم مدل ۹۵ که در این سه سال ۶۰ هزار کیلومتر کار کرده، می‌خواهد آن را با قیمت ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بفروشد. این پراید دست دوم بدون رنگ و خط و خش است و صاحب قبلی خودش این ماشین را از کارخانه تحویل گرفته و سندش دست اول استو او می‌گوید سر موقع بیمه را تمدید کرده و تا حال از خسارت بیمه استفاده نکرده است. برای همین تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث کامل و سه ساله است. با توجه به کارکرد بالایی که این ماشین دارد، نمی‌توان از آن به عنوان یک پراید خانگی یاد کرد.
 

۳۹ میلیون تومان قیمتی است که یک فروشنده پراید دست دوم مدل ۹۶ روی ماشینش قیمت گذشته. فروشنده می‌گوید این ماشین کم‌کارکرد است، اما وقتی نگاهی به کیلومتر ماشین بیاندازید، می‌بینید در دو سالی که از ساخت این ماشین گذشته تقریبا ۳۶ هزار کیلومتر راه رفته که می‌شود سالانه ۱۸ هزار کیلومتر. با هر متر و معیاری محاسبه کنیم، شاید کارکرد این ماشین زیاد نباشد، اما کم‌کارکرد هم به حساب نمی‌آید.
 

قیمت پراید دست دوم مدل ۹۳ و ۹۴؛ حدود ۳۴ میلیون تومان

یک پراید سفید رنگ مدل ۹۳ در بازار ماشین‌های دست دوم با قیمت ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش گذاشته شده. این پراید در پنج سال گذشته حدود ۷۴ هزار کیلومتر راه رفته است که رقم معقولی به حساب می‌آید. صاحب ماشین اعتراف می‌کند که درب سمت راننده به خاطر تصادف تو رفتگی دارد، اما صافکاری آن را بدون رنگ درآورده. همچنین جا‌های مختلف ماشین آثار زدگی و خط و خش دیده می‌شود. بیمه شخص ثالث از خودرو پراید تا پایان سال ۹۹ اعتبار دارد.

پراید مدل ۹۴ در بازار خودرو‌های دست دوم با قیمت ۳۵ میلیون تومان آگهی شده است. این خودرو در چهار سالی که از تولید گذشته حدود ۱۰۹ هزار کیلومتر راه رفته که کارکرد بالایی به حساب می‌آید. این پراید سفید رنگ است و صاحبش می‌گوید بدنه آن حتی یک لکه رنگ هم ندارد. با این وجود او می‌گوید جلوبندی ماشین را به کلی تعویض کرده است. صاحب پراید می‌گوید روغن موتور را موقع تعویض می‌کرده و اخیرا سرویس دوره‌ای ماشین را انجام داده است. همچنین بیمه‌نامه شخص ثالث پراید تا پایان دی‌ماه اعتبار دارد.
 

قیمت پراید دست دوم مدل ۹۰ تا ۹۲؛ حدود ۳۱ میلیون تومان

یک فروشنده پراید دست دوم که سال ۹۲ تولید شده، می‌خواهد ماشین خود را با قیمت ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بفروشد. این پراید در شش سالی که از تولید آن می‌گذرد حدود ۱۳۳ هزار کیلومتر کار کرده که رقم نسبتا بالایی به حساب می‌آید. چراکه این یعنی صاحب قبلی هر سال بیش از ۲۲ هزار کیلومتر از ماشین کار کشیده است. او می‌گوید ماشین از نظر فنی عالی است، اما بدنه‌اش تعریفی ندارد. چراکه گلگیر و در به خاطر پارگی تعویض شده است. کاپوت هم کاپوت فابریک نیست و صاحب قبلی آن را تعویض کرده. بیمه شخص ثالث تا پایان آذر اعتبار دارد و از آنجایی که صاحب قبلی از بیمه خسارت گرفته، دیگر خبری از تخفیف بیمه شخص ثالث نیست. با این حال راننده قبلی برای پراید ضبط و دزدگیر خریده است.

یک پراید مشکی رنگ مدل ۹۲ به فروش گذاشته شده. این پراید حسابی کار کرده و در این شش سال حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه رفته است که رقم خیلی بالایی به حساب می‌آید. طوری که می‌توان گفت: عمر این پراید هاچ بک به پایان رسیده. با این حال صاحب آن امید دارد که پرایدش را ۳۱ میلیون تومان بفروشد. او می‌گوید ماشین ترمز ABS، فرمان هیدرولیک و دو ایربگ دارد.