شناسهٔ خبر: 34766350 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

عاشورا محصول انحراف جامعه اسلامی از غدیر است

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه جایگاه غدیر اگر از کربلا بالاتر نباشد کمتر نیست، گفت: واقعه عاشورا محصول انحراف جامعه اسلامی از غدیر است، لذا مردم آن زمان انحرافات را در جامعه ایجاد کرده و از مسئله والای غدیر غفلت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: در گیلان دو هزار و ۶۹۳ آزاده داریم که چراغان فروزان جامعه محسوب می‌شوند که شایسته است جوانان برای درس‌آموزی از این چراغ‌های نورانی تلاش کنند‌.

وی با اشاره به واقعه غدیر و سفارش پیامبر (ص) به ولایت‌پذیری از امیرالمؤمنین (ع)  مسلمانان گفت: مکلفیم مسئله غدیر و انتصاب امیرالمومین (ع) به‌عنوان امام امت اسلام  را به‌درستی بیان کنیم اما در این موضوع غفلت صورت گرفته است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه جایگاه غدیر اگر از کربلا بالاتر نباشد کمتر نیست، افزود: واقعه کربلا محصول انحراف جامعه اسلامی از غدیر است، لذا مردم آن زمان انحرافات را در جامعه ایجاد کرده و از مسئله والای غدیر غفلت کردند.

فلاحتی با بیان اینکه اعلام علی (ع) به‌عنوان مولا به معنای معرفی دوست نبوده چراکه مسئله دوستی نیاز به انتصاب نیست، تصریح کرد: مسئله انتصاب امام علی (ع) با توجه به خطبه پیامبر (ص) مسئله رسالت خلافت و رهبری امت اسلامی بوده چراکه مردم جامعه بعد از پیامبر (ص) به رهبری اسلامی نیاز  داشتند لذا این غفلت بزرگ‌ترین خدشه در جهان اسلام بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۴۸ رژیم منحوس صهیونیست مسجد اقصی را آتش زدند، خاطرنشان کرد: بنا به این اتفاق توجه به مسجد و اهل مسجد مهم و ضروری است و باید مسؤولین به این مهم دقت نظر داشته باشند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به نقش خانواده در نظام اسلامی بیان کرد: فرزندان امروز در آینده مسؤولیت امروز بزرگ‌ترها را بر عهده خواهند گرفت لذا مسؤولین جامعه و خانواده برای تربیت آیندگان نقش به سزایی دارند.

فلاحتی با اشاره به نقش معلمان، مربیان و پرورش‌دهندگان گفت: مسئله رهبران، مدیران و مربیان بسیار مهم است چراکه بر اساس آیات و روایات مردم به بزرگان خود شبیه‌تر می‌شوند تا به پدران خود، لذا اثر مدیران و  مسؤولین بر مردم و جوانان غیرقابل‌انکار است.

وی با بیان اینکه مسؤولین جامعه الگوی نسل جوان هستند، تصریح کرد: مسؤولین به‌ویژه مدیران مراکز تربیتی اثر مستقیمی بر مردم و جوانان دارند چراکه آحاد جامعه از مسؤولین الگوپذیر خواهند بود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به ویژگی مسؤولین و مربیان برای الگویاری در جامعه افزود: مسؤولین در مرحله نخست باید خود را تربیت‌کرده تا زیرمجموعه خود را نیز تربیت کند، چراکه  بزرگ‌ترین عیب این است که یک فردی که دارای اشکال است تربیت دیگران را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/84008/و