شناسهٔ خبر: 34744075 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

کردستان| تحول در قوه قضائیه سبب ایجاد امید در بین عموم مردم شده است

امام‌جمعه شهرستان قروه گفت: تحول عظیم در قوه قضائیه سبب ایجاد امید و احساس اطمینان در بین عموم مردم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قروه، حجت‌الاسلام عابدین رستمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور برگزار شد، به تحول عظیم ایجاد شده در قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: رویکرد جدید و رسانه‌ای کردن جلسات دادرسی باعث ایجاد امید و احساس اطمینان برای عموم مردم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه امنیتی از کردستان برداشته شود، یادآور شد: باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران به کردستان فراهم شود چراکه هم‌اکنون این استان در صدر میزان تورم قرار دارد و باید این وضعیت بهبود یابد.

امام‌جمعه شهرستان قروه به ضرورت بومی‌گزینی قضات در استان اشاره و تصریح کرد: کردستان دارای نیروهای اهل‌سنت و تشیع خوب، فعال و توانمندی است که باید از ظرفیت و توانشان بهره و‌ آنان بکار گرفته شوند.

وی بیان کرد: استفاده از قاضی ویژه در شورای حل اختلاف و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها از دیگر مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رستمی به نبود معضلات مراکز امور قضایی و تأثیر آن در بزهکاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده که وجود این مراکز در پایین آوردن آمار طلاق نقش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی اظهار کرد: باید بستر سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود چراکه عدم نظارت‌ها موجب شده در  «تورم» استان کردستان در صدر رتبه قرار گیرد.

امام‌جمعه شهرستان قروه در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم و نظام اشاره کرد و گفت: گرچه دشمن از طریق تبلیغات دورغین و فضای مجازی به‌دنبال تحقق اهداف شوم خود است اما مردم استان در هیچ جبهه‌ای از هم جدا نبوده و تعداد شهدای اهل‌سنت گواه این واقعیت است.

وی به مشکل کوله‌بران گریزی زد و خاطرنشان کرد: باید لازم است در این زمینه فکر اساسی و ‌ساز و کار قضایی مناسبی اتخاذ شود چراکه این افراد به دلیل فشار مالی و اقتصادی دست به این کار می‌زنند.

حجت‌الاسلام رستمی در پایان سخنان خود خواستار رسیدگی به وضعیت افرادی شد که در گذشته مجوز حفر چاه داشته‌اند اما در حال حاضر به دلیل تغییر در سیاست‌های کاری دچار مشکل شده‌اند.

انتهای پیام/ ت