شناسهٔ خبر: 34736840 - سرویس اجتماعی
منبع: آنا | لینک خبر

صدراعظم نوری در گفتگو با آنا:

حذف یک‌باره چمن از فضای سبز شهر تهران امکان‌پذیر نیست

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: از لحاظ بصری حذف یک‌باره چمن از فضای سبز امکان‌پذیر نیست ولی با تخریب چمن‌ها دیگر در شهر تهران چمنی جایگزین نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با لزوم حذف چمن از فضای سبز شهری و زمان آبیاری فضاهای سبز شهر تهران اظهار کرد: هر دو مورد در شهرداری تهران مورد پیگیری است و در حال حاضر در هیچ سطحی چمن جدیدی کاشته نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم از لحاظ هزینه و هم از منظر بصری برای شهروندان منطقی نیست تا چمن‌ها را به یک‌باره از فضای شهری حذف کنیم ولی زمانی‌که چمن‌های موجود تخریب شده و آسیب می‌بیند دیگر چمن جدیدی کاشته نمی‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص زمان آبیاری فضاهای سبز شهری نیز گفت: تأکید کمیسیون در این است زمانی آبیاری‌ها انجام شود که تابش آفتاب نبوده تا تبخیر آب کمتر انجام شود اما در محدوده‌های وسیع، آبیاری در یک زمان امکان‌پذیر نیست.

صدراعظم نوری تصریح کرد: با توجه به میزان برق مصرفی و همچنین این‌که پمپ‌های آب امکان پوشش کامل مناطق وسیع را ندارند، نمی‌توان همزمان و در یک ساعت خاص آبیاری را انجام داد، همین موضوع باعث تغییر ساعت آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/4105/4110/