شناسهٔ خبر: 34736409 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایلنا | لینک خبر

پسر سلمان عوده:

دعوت به اصلاح در عربستان، پدرم را به کام مرگ کشانده است

پسر مبلغ سعودی بازداشت شده در مقاله‌ای برای روزنامه «گاردین» انگلیس تأکید کرد که پدرش فقط به دلیل دعوت به اصلاح اجتماعی با مجازات مرگ روبه‌رو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «عبدالله العوده» پسر «سلمان العوده» مبلغ سعودی بازداشت شده، در مقاله‌ای با عنوان «پدرم تقاضای اصلاح در جامعه عربستان سعودی را مطرح کرد و حال با مجازات مرگ روبه‌رو است» توجه افکار عمومی را به سمت پرونده پدرش که دادستان سعودی خواستار اعدام او به اتهام جرایمی چون اشاعه فساد و تحریک علیه دولت است، معطوف کرد.

العوده با هشدار نسبت اجرای حکم اعدام پدرش چنین اقدامی را جنایت ترور از سوی دولت سعودی توصیف کرد که نمی‌توان اجازه داد آن را نادیده گیرند. 

وی هشدار داد که پدرش از بدرفتاری در سلول انفرادی با چشمان و دستان بسته رنج برده و از خواب و دارو محروم شده است. 

عبدالله العوده تأکید کرد که ۱۷ نفر از اعضای خانواده او از سفر منع شده و عموی او نیز به دلیل انتشار توئیتی درباره پدرش بازداشت شده است. سفارت عربستان در واشنگتن نیز از او خواسته به کشورش بازگردد و و گذرنامه خود را تمدید کند. 

شیخ سلمان در دیدار با خانواده‌اش پس از شش ماه حبس از رفتار ظالمانه در زندان و محرومیت از خواب و غذا و نیز اجبار وی به امضای اسنادی خبر داد که از ماهیت آنها اطلاعی نداشته است. 

این مبلغ سعودی به دنبال انتشار متنی در دعا برای اینکه خداوند قلبها را مهربان کند، در تاریخ ۱۰ ستامبر ۲۰۱۷ در قالب دستگیری بسیاری از دانشمندان و نویسندگان بازداشت شد.