شناسهٔ خبر: 34723515 - سرویس استانی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

توسعه خطوط قطار شهری اصفهان

نسیم زمانی-  اصفهان- خبرنگار: توسعه  خطوط قطار شهری اصفهان در اولویت طرح‌های عمرانی قرار گرفته و تمام تلاش مدیران شهری و شهرداری اصفهان این است که با دقت و سرعت هرچه بیشتر ساخت و توسعه خطوط قطار شهری ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

گفتنی است که ساخت خط دوم قطار شهری اصفهان از مباحثی است که بسیار از آن سخن گفته می‌شود و البته با احداث آن، زمینه توسعه حمل ونقل ریلی هم در شهر فراهم خواهد شد. در این زمینه «جواد شعرباف» مشاور عالی شهردار اصفهان به سوالات ما پاسخ می‌دهد. 

  • چه اقداماتی در راستای ساخت خط ۲ قطار شهری اصفهان صورت گرفته است؟

در سال گذشته با حمایت شهرداری اصفهان و تعامل دوطرفه، در جهت بهبود اوضاع مالی سازمان قطار شهری اقدامات مطلوبی صورت گرفت و بخش عمده‌ای از بدهی‌ها تسویه‌ شد. از نظر مالی هم اتفاق‌های خوبی در خط یک قطار شهری افتاده و تکمیل بخش‌های باقیمانده در دستور کار قرار گرفته است.

  • تاکنون چه حمایت‌هایی انجام شده است؟  

سازمان قطار شهری با همراهی شهرداری اصفهان حمایت‌های مالی سازنده‌ای در تقویت تلاش پیمانکاران خط یک و ۲ قطار شهری انجام دادند تا ساخت خط ۲ قطار شهری بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای ادامه یابد. در نوروز امسال با مصوبه مدیریت شهری و بازگشایی خطوط مترو در ایام تعطیل توانستیم در جهت رفاه حال شهروندان و گردشگران گام نو و موثری برداریم که اتخاذ این تصمیم با استقبال مردم مواجه شد.

  • پیشروی ساخت خط ۲ تا چه مرحله‌ای بوده است؟

حمایت مردم در استفاده از خطوط مترو انگیزه بیشتری را در جهت تکمیل و ساخت خط ۲ قطار شهری فراهم آورد و باعث شد ساخت خط ۲ و سایر خطوط قطار شهری با قدرت هرچه تمام‌تر پیش رود. آنچه مهم است تلاش تمام سازمان‌ها در تکمیل سریع‌تر خط ۲ قطار شهری است، که با تکیه بر تجارب و دانش به‌روز متخصصان و تکیه بر توان فنی سازمان قطار شهری اصفهان تکمیل خط ۲ قطار شهری اصفهان بیش از گذشته با سرعت در حال پیشرفت است.

  • چالش اصلی در این پروژه چیست؟

با توجه به تکانه‌های ارزی، تامین اعتبارات دغدغه سازمان مذکور به شمار می‌رود. سازمان قطار شهری با نیروهای کارآمد و توانمند در بخش‌های فنی، قراردادی و حقوقی و پشتیبانی در شرایط مطلوبی است و اجرای همزمان طرح‌های خطوط ۲ و ۳ و توسعه خط یک حمایت‌های مدیران استانی و شهری را می‌طلبد.