شناسهٔ خبر: 34722228 - سرویس سیاسی
منبع: میزان | لینک خبر

تو شهید نمی‌شوی؛

اگر ارتش سوریه کاملا به اسد پشت کند، باز هم حمایت مردمش را دارد

گفتم «از کجا معلوم تا 2014 بماند؟» گفت: «اگر ارتش سوریه کاملا به اسد پشت کند، باز هم حمایت مردمش را دارد».

صاحب‌خبر -

شهید بیضاییگروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ شهید مدافع حرم «محمودرضا بیضایی» در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۶۰ در تبریز متولد شد و در روز ۲۹ دی سال ۱۳۹۲ در منطقه قاسمیه سوریه در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان که در کتاب «تو شهید نمی‌شوی» توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است را منتشر می‌کند.

روایت سی و  هفتم

درباره وضعیت سوریه سوال می‌کردم. یک بار بحث کشید به ماندن یا رفتن بشار اسد. پرسیدم با این اوضاع به نظرت بشار اسد رفتنی است یا می‌ماند؟ گفت: «اگر تا ۲۰۱۴ بماند، بعد از آن هم حتما در انتخابات رای می‌آورد.» و در فضای رسانه‌زده آن روز که جو علیه اسد بود و آمریکایی‌ها و وابستگان منطقه‌ای‌اش شدیدا به رفتن او اصرار داشتند. انتظار چنین جوابی را نداشتم.

گفتم: «از کجا معلوم تا ۲۰۱۴ بماند؟» گفت: «اگر ارتش سوریه کاملا به اسد پشت کند، باز هم حمایت مردمش را دارد.» می‌گفت: «مردم الان متوجه اهمیت امنیت شده‌اند و در انتخابات قطعا به بشار اسد رای خواهند داد.» بیشتر تعجب می‌کردم، اما او این حرف‌ها خیلی با اطمینان می‌زد. این روز‌ها تحلیل‌هایش مدام یادم می‌افتد. بصیرت سیاسی داشت و درباره اوضاع سیاسی در حد خودش آدم مطلعی بود و تحلیل داشت.

انتهای پیام/