شناسهٔ خبر: 34082499 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هر ۴ هزار هکتار یک محیط بان در استان

خبرگزاری صداوسیما

به ازای هر ۴ هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد یک محیط بان فعالیت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان گفت: درهر ۴ هزار هکتار یک محیط بان در استان کشور به ازای هر 12 هزار هکتار یک محیط بان وجود دارد این در حالی است که در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر چهار هزار و 160 هکتار یک محیط بان فعال است.
محسن جعفری نژاد اظهار داشت: نسبت محیط بان به هر هکتار در کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با استاندارد کشوری، وضعیت مطلوب تری دارد، استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار هکتار یک محیط بان است .
در کهگیلویه و بویراحمد شمار محیط بانان یک چهارم استاندارد جهانی است وبر این اساس استان به 223 نیروی محیط بان دیگر نیاز دارد.
وی افزود: 75 محیط بان در این استان در 20 پاسگاه محیط بانی مشغول خدمت رسانی هستند. جعفری نژاد بیان کرد: بر اساس وظایف محوله محیط بانان وظیفه دارند به کنترل و پایش تخلفات احتمالی در منطقه پرداخته و در صورت برخورد با هرگونه جرائم و تخلفات بر اساس قانون مبادرت و به پیگیری آن اقدام کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال های اخیر به ویژه با افزایش جرائم تخلفات شکار صید قوانین مطلوب تر شده ولی ضرورت دارد که حمایت دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان بیشتر شود.

<div id="video-display-embed-code_3726945"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2475142/3726945?width=400&height=300"></script></div>