شناسهٔ خبر: 34082431 - سرویس فرهنگی
منبع: آنا | لینک خبر

قرایی:

رهبر انقلاب بی‌منت کار فرهنگی می‌کند

یک فعال فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند اصل را در کار فرهنگی رعایت می‌کنند که یکی از آنها بی‌منت کار کردن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شب شعر رضوی با حضور شاعران جوان انقلابی در چهارمین دوره آموزشی اسلام ناب شامگاه شنبه در اردوگاه آبعلی برگزار شد. حسین قرایی، محمود حبیبی کسبی، سجاد سامانی، حسین زحمتکش، میلاد عرفان‌پور، محمدرضا طهماسبی، علیرضا سمیعی، مبین اردستانی و محمدرضا وحیدزاده میهمان این محفل بودند که به شعرخوانی پرداختند.

در این مراسم حسین قرایی قبل از شعرخوانی شاعران، با ذکر خاطراتی به بیان سیره رهبر انقلاب در خصوص شعر و برخورد با شاعران پرداخت.

قرایی گفت: هادی فردوسی، از شاعران جوان کشور، تعریف می‌کرد که سال‌ها پیش، وقتی حدود 19 سال داشت، در محفل دیدار شاعران با رهبر انقلاب یک رباعی را خواند. رهبر انقلاب رباعی را حفظ بودند و در خواندن شعر همراهی کردند. هادی فردوسی که تعجب کرده بود که ایشان از چه طریق رباعی او را خوانده و حفظ کرده‌اند، درمی‌یابد که آقا نشریه «سوره» را که وحید جلیلی در آن سال‌ها در می‌آورد، خوانده‌اند و این رباعی جزء اشعاری بود که در آن منتشر شده بود. برای فردوسی عجیب بود که رهبر مملکت نشریه‌ها را هم می‌خواند.

وی با بیان خاطره‌ای یادآور شد: یوسفعلی میرشکاک می‌گفت در سال‌های دفاع مقدس روزنامه را رها کردم و رفتم خط مقدم. آقا پیام دادند که برگرد در روزنامه بنشین کارت را بکن! یک بار هم در محفل دیدار رهبری با شاعران، میرشکاک در ردیف سوم روبه‌روی آقا نشسته بود. برخی از بزرگان جلسه پیش ایشان رفتند و گفتند جای شما آن جلوست نه اینجا. قبول نکرده بود. تا اینکه خود آقا گفتند آقای میرشکاک بیایید جلو.

این فعال فرهنگی ادامه داد: خود من چند روز پیش مطلبی را در روزنامه «وطن امروز» منتشر کردم. آقا پیغام دادند که من مطلب را خواندم و خوب بود. این‌ها را گفتم که یادآوری کنم که ما رهبری داریم که حواسشان شش‌دانگ جمع فرهنگ است و کوچک‌ترین اتفاقات فرهنگی را رصد می‌کنند و بر آن تسلط دارند. این نکته را باید در خاطر نگه دارید تا بروید سراغ امام جمعه‌ها و مسئولان فرهنگی شهر و استانتان و آن‌ها را کمی با ادب به‌ معنای دقیق لفظ سید علی خامنه‌ای آشنا کنید.

قرایی عنوان کرد: باید بدانید که اگر سکوت کنید، غربت فعالان فرهنگ و هنر و پس از آن رهبر انقلاب افزایش پیدا می‌کند. 20 سال پیش، محمدرضا آغاسی را به حوزه هنری راه ندادند. محمدرضا آغاسی کیست؟ شاعری که پسرش تعریف می‌کرد که در همان زمان، در روستاهای شیراز کیپ‌تاکیپ می‌ایستادند تا شعر ایشان را بشنوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نکته‌هایی که از رهبری یاد گرفته است اشاره کرد و گفت: یکی از نکات، «اصل محبت» است. ایشان همیشه به دیگران و ازجمله اهالی فرهنگ امید می‌دهند و این امید، با نشاط معنوی همراه است. نکته دیگر، کار مداوم فرهنگی است. تقریظ بر کتاب‌های جبهه فرهنگی انقلاب یکی از کارهای مداوم رهبری است. ما هم باید یاد بگیریم و به کارهای فرهنگی انقلابی ضریب بدهیم. مثلاً آقای رحیم مخدومی فقط هفت جلد کتاب درباره فتنه دارد.

این فعال فرهنگی بیان کرد: نکته بعدی، بی‌منت کار کردن رهبری است. برای مثال، قبل از انتشار کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، علی خوش‌لفظ، راوی کتاب، بر اثر اتفاقاتی گوشه‌نشین شده بود. با چاپ کتاب، آقای حسام و صد برابر ایشان، آقا، علی خوش‌لفظ را سرِ دست گرفتند. نکته دیگر، پاس‌کاری فرهنگی آقاست. مثلاً وقتی می‌گویند من کار بچه‌های مؤسسه شهرستان ادب را دیدم و از آن تعریف می‌کنند، همه ما ترغیب می‌شویم آن‌ها و کارهایشان را دنبال کنیم و توجه ما جلب می‌شود.

قرایی در انتها به شرکت‌کنندگان در دوره اسلام ناب گفت: گام دوم انقلاب را شما باید بردارید. بیایید اینجا با هم عهد ببندیم که در هر استان یا شهرستانی که هستید، به یک هنرمند انقلاب ضریب بدهید. صداوسیما و نهادهای فرهنگی و امامان جمعه و ... را پای کار بیاورید و برایشان کار تعریف کنید. برای هر بزرگ‌مرد انقلاب در آن منطقه، ابتدا بزرگداشت بگیرید، سپس برایش مستند بسازید و بعد هم کتابش را منتشر کنید.

پس از سخنان قرایی، شاعران به شعرخوانی پرداختند. 

چهارمین دوره آموزشی اسلام ناب در اردوگاه سیدالشهدای آبعلی از تاریخ 18 تیرماه در حال برگزاری است و تا اول مرداد نیز ادامه دارد. در این دوره، حدود 1200 نفر از دانشجویان و طلبه‌های ایرانی و خارجی با معارف اسلام ناب از نگاه امام و رهبری آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/4072/4028/