شناسهٔ خبر: 34025772 - سرویس سیاسی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روایت اینستاگرامی واعظی از طنز تلخ در ادعاهای برجامی آمریکا علیه ایران

رئیس دفتر رئیس جمهور در پستی اینستاگرامی به جلسه اضطراری شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته ای ایران واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی در پست اینستاگرامی خود نوشت؛

در اجلاس اضطراری شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی در مورد پرونده هسته ای ایران یکبار دیگر آمریکا شکست خورد.  اجلاس اضطراری شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی به تقاضای آمریکا و به بهانه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات اتمی اش تشکیل شده بود و بیانیه نمایندگی آمریکا در آژانس قبل از تشکیل این نشست که در آن ذکر شده بود راهی که ایران در پیش گرفته انزوای بین المللی اش را عمیق تر می کند نشان می داد که آمریکایی ها امید زیادی به دستاوردهای این نشست بسته اند اما ساعاتی بعد، برون داد جلسه نشان داد که انزوای آمریکا عمیق تر شده است.

اقدامات فعلی و آتی ایران در مورد کاهش تعهدات برجامی ذیل بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اقداماتی کاملا قانونی بوده و خواهد بود.  ارجاع موضوعی که هیچ ارتباطی به وظایف شورای حکام سازمانی که تا کنون ۱۵ بار پایبندی جمهوری اسلامی ایران را در تعهدات برجامی اش تایید کرده است طنزی تلخ بود. طنز تلخ در آن است که آمریکا ادعا کرده است ایران بخشی از تعهدات خود را در برجام انجام نداده است، برجامی که رئیس جمهور آمریکا کل آن را رد کرده و از آن خارج شده است.

ساعاتی بعد و پس از پایان همین نشست، نتایج نشان داد که آمریکا بازنده این بازی شده است. اینکه حتی هم پیمانان آمریکا در مسائل مهم بین المللی با آن کشور همراهی نمی کنند، نشانه انزوایی است که آقای ترامپ و گروه B بر آن کشور تحمیل کرده اند.

آقای ترامپ و مشاوران ایشان باید بدانند که جهان در آستانه مرحله جدیدی از تحول و تکامل قرار گرفته و به سمت و سویی می رود که دیگر زورگویی و دیکته نویسی در آن منسوخ شود و هر کشوری دیرتر خود را با این مرحله هماهنگ کند بازنده خواهد بود.

آمریکا در نشست اضطراری شورای حکام آژانس بین المللی اتمی با ایستادگی و عدم موافقت پرشماری از دیگر کشورها مواجه شد و به اهداف از پیش تعیین خود نرسید و یک بار دیگر در عرصه بین المللی و در مقابل ایران شکست خورد. افق دید ما جهانی است که در آن منطق، جای زورگویی و روابط سالم و انسانی جایگزین سلطه گری و سلطه پذیری و پایبندی به تعهدات بین المللی جایگزین پیمان شکنی باشد.

2727