شناسهٔ خبر: 34006876 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه:

باید پیرو واقعی و عملی سبک و سیره ائمه بود

بجنورد- ایرنا- رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: ارادت به ائمه و طی کردن راه آن ها فقط به زبان کافی نیست و باید در عمل پیروی سیره و منش ائمه اطهار(ع) باشیم.

صاحب‌خبر -


حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی روز چهارشنبه در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در محل شبستان امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد برگزار شد، گفت: هر آنچه که از رفتار و گفتار و کردار ائمه معصومین مشاهده می‌شود، منطبق بر قرآن است و ائمه اطهار نه یک قدم کمتر و نه یک قدم بیشتر از قرآن بر نداشته‌اند و این همه افراط و تفریط‌هایی که امروز می‌بینیم معلوم نیست از کجا آمده است زیرا در منش و سیره ائمه و قرآن نیست.

وی آستان مقدس امامزادگان را خانه اهل بیت (ع) و پایگاه نشر معارف اهل بیت توصیف کرد و افزود: باید از خود بپرسیم که اگر بخواهیم به میزان آشنایی خود با اهل بیت و قرآن نمره دهیم چه نمره‌ای می‌گیریم و بیشتر افراد نمره خوبی نخواهند داشت و لازم است همواره پیرو عملی سبک و سیره آن بزرگان باشیم.

وی افزود: باید به واسطه خواندن، تدبر و عمل به قرآن به ایمان خود عمق دهیم و این در حالی است که رهبری بارها بیان کرده‌اند که با قرآن بیگانه شده‌ایم و حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، و رسانه‌ها باید بیشتر به سمت قرآن حرکت کنیم.

وی اهل بیت را ترجمان قرآن کریم و معلمان و مفسران قرآن نام برد و افزود: هر آنچه که از رفتار و گفتار و کردار ائمه معصومین مشاهده می‌شود، منطبق بر قرآن است و آنان قرآن مجسم هستند.

وی، با بیان اینکه اگر از برخی جوانان اسامی ۱۰ سوره از قرآن کریم سوال شود، اظهار بی اطلاعی می‌کنند ولی در مقابل تک تک دیالوگ‌های سریال‌های ۸۰ قسمتی را حفظ می‌کنند، تصریح کرد: امروز آشنایی با معارف اهل بیت و سبک زندگی آنان برای رسیدن به سعادت ضروری است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، قرآن خواندن را یکی از وظایفی دانست که برای ما تعریف شده و گفت: ما که خود را علوی، فاطمی و حسینی می‌دانیم آیا هر روز قرآن را تلاوت می‌کنیم؟ در صورتی که امام رضا علیه السلام که ما خود را ارادتمند ایشان می‌دانیم هر سه روز یک بار قرآن را ختم می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر به قرآن نزدیک شویم به سبک زندگی و سیره ائمه اطهار علیهم السلام هم نزدیک می‌شویم،

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: هنر انقلاب اسلامی این بود که قرآن را از اموات گرفت و به زندگان داد و قرآن را احیا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: حتی قانون اساسی ما هم با قرآن عجین است و در واقع در متن زندگی ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به مقاومت ۴۰ ساله نظام اسلامی در برابر زیاده خواهی‌های استکبار و امریکا اظهار داشت: تسلیم نشدن در برابر کافران از آموزه‌های قرآن است و قرآن به ما یاد داده است زیر بار سیاست‌های کافران نرویم.

وی با بین اینکه اکنون قاریان و حافظان قرآن کشور در سراسر دنیا شناخته شده‌اند، گفت: در خود مکه قاریان ما مقام نخست قرائت را کسب کرده‌اند و امروز قرآن در صحنه و چراغ راه مردم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این همایش با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تربیت ده میلیون حافظ قرآن در سطح کشور، و ترویج سبک زندگی اسلامی از اهدافی است که این سازمان دنبال می‌کند، افزود: متأسفانه در ترویج سبک زندگی اسلامی هنوز کار زیادی انجام نشده است.

وی سهمیه استان در تربیت حافظان قرآن را در سال قبل ۵ هزار و ۹۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: این سهمیه امسال به ۶ هزار نفر افزایش یافته است.

در این همایش از ۲۱ نفر از عوامل صدا وسیما در پخش زنده جز خوانی قرآن در ماه رمضان، ۱۴ قاری قرآن و ۷ نفر از هیئت امنا، خادمان و خیران امام زادگان تجلیل شد.

ب / ‏‬ ۶۰۴۲