شناسهٔ خبر: 33701243 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

جزئیات مراسم شب وداع و تدفین شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه

مراسم وداع با پیکر شهید

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، شهید ابراهیم عشریه پنجمین شهید مدافع حرم از شهرستان نکا است و پیکر مطهر این شهید پس از گذشت بیش از سه سال به دیار علویان باز گشت و شنبه هشتم تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) روی دستان مردم ولایتمدار مازندران در نکا تشییع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به برنامه‌ریزی‎های انجام شده برای مراسم وداع و تشییع پیکر این شهید گفت: بزرگداشت نام و یاد شهدا از وظایف مهمی است که برعهده داریم و مراسم وداع و تشییع با پیکر " شهید عشریه" در نکا جمعه شب و شنبه هشتم تیر ماه برگزار می‌شود.

مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: مراسم وداع با پیکر شهید " ابراهیم عشریه" جمعه شب هفتم تیرماه در مصلای نکا و مراسم تشییع روز شنبه 8 تیر ماه از روبروی سپاه نکا ( توپخانه سابق) به سمت گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

وی افزود: شهرستان نکا از آذر سال 94 تا اردیبهشت امسال با تقدیم پنج شهید مدافع حرم به نام‌های شهیدان سرافراز عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، ابراهیم عشریه، حسین مشتاقی و سعید کمالی برگ زرینی را در تاریخ مجاهدت در راه حفظ حرم اهل بیت به ثبت رساند.

برادر شهید ابراهیم عشریه نیز با اشاره به برگزاری مراسم وداع در تهران و قم یادآور شد: برنامه‌های متعدد وداع در تهران، قم و مازندران برنامه‌ریزی شده است که براساس برنامه اولین مراسم وداع ساعت 17 دوشنبه سوم تیرماه در معراج شهدا برگزار و سپس مراسم وداع در دانشگاه امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

اسماعیل عشریه گفت: سه‌شنبه مراسم وداع در استان قم و حرم حضرت معصومه(ص) و همچنین برگزاری مراسم وداع در جمکران از دیگر برنامه‌های وداع است و مراسم تشییع و خاکسپاری در مازندران، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، شهید ابراهیم عشریه پنجمین شهید مدافع حرم از شهرستان نکا است و پیکر مطهر شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه پس از گذشت بیش از 3 سال به دیار علویان بازگشت و بر روی دستان مردم ولایتمدار مازندران تشییع می‌شود.

شهید ابراهیم عشریه مربی نمونه جودو، در کسوت مربی تاکتیک در دانشکده تربیت پاسداری علویان قم مشغول فعالیت بود که اواخر سال 94 برای دفاع از حریم آل‌الله رهسپار سوریه شد.

این شهید در 25 فروردین ماه 95 در عملیات آزادسازی منطقه العیس در جنوب حلب مجروح و سپس جاویدالاثر شد و با گذشت 54 روز و با پیگیری‌های به‌عمل آمده و  دریافت قرائن و شواهد متقن خبر شهادت وی رسماً تائید و به عنوان شهید جاویدالاثر نام گرفت.

با انجام رایزنی‌های لازم توسط سپاه و همچنین تفحص مناطق آزاد شده سوریه برای بازگرداندن پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم  در جریان تفحص اخیر در استان حلب سوریه، پیکر این شهید والامقام که در مأموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بود، کشف و پس از انجام آزمایش DNA هویت آن شناسایی شد و بعد از حدود سه سال به آغوش پرمهر وطن باز گشت.

از این شهید بزرگوار سه فرزند دختر به نام‌های زینب، زهرا و معصومه به یادگار مانده است.

انتهای پیام/86002/ع