شناسهٔ خبر: 33675697 - سرویس علمی-فناوری
منبع: جماران | لینک خبر

اجازه ندهیم در کنار بیماری، دغدغه تازه ای به بیماران تحمیل شود امکانات مراکز درمانی دولتی را به اندازه مراکز خصوصی کنیم

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر مراسم رونمایی از طرح نسخه نویسی الکترونیک به اهمیت و ارزش طرح تحول نظام سلامت،

صاحب‌خبر -

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر مراسم رونمایی از طرح نسخه نویسی الکترونیک به اهمیت و ارزش طرح تحول نظام سلامت، ارتقاء امکانات خدماتی و درمانی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر ماهشهر، محسن بیرانوند در حاشیه مراسم رونمایی از طرح نسخه نویسی الکترونیک اظهار داشت: یکی دیگر از خدمات ارزشمند در این دولت، حوزه سلامت و طرح تحول نظام سلامت بود که امید است این طرح ادامه پیدا کند و نقاط قوت آن بیشتر و نقاط ضعف آن محو شود تا به چشم انداز ترسیم شده و اهداف این طرح دست پیدا کنیم.

وی گفت: هدف از این طرح بهره بری و استفاده اقشار کم درآمد و قشر روستایی از خدمات آن است و افرادی که تا به امروز از هیچ بیمه ای برای سلامت و درمان خود برخوردار نبودن با اجرای این طرح زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر عنوان کرد: یکی از دغدغه های اصلی دولت، بهبود شرایط درمانی و بهداشتی و خدمات رسانی بهداشتی و درمانی بخصوص برای روستائیان است که در راستای تحقق این مهم این دولت تمام توان خود را بکار بسته که خوشبختانه اقدامات قابل توجهی هم صورت گرفته است.

وی افزود: قطار نظام سلامت و درمان باید به سمت و سویی حرکت کند تا از فشارهای مالی، دوندگی ها، انتظار کشیدن های طولانی پشت درب اتاق ها برای بیماران کم شود.

بیرانوند تصریح کرد: فرد بیمار، فشار روحی بالایی را متحمل می شود و دغدغه فکری آن تنها در آن شرایط بهبودی کامل و رهایی از درد و رنج بیماری خواهد بود و نباید اجازه دهیم در کنار این همه فشار بیماری و روحی و تهیه اقلام دارویی، سختی های دیگری را هم به آن تحمیل کنیم.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به عملکرد دستگاه های درمانی و نظام سلامت، خاطرنشان کرد: بهداشت و سلامتی مردم در تمام دنیا به عملکرد نظام های بهداشتی و درمانی آن ها بستگی دارد و باید توجه و تمرکز و امکانت خدماتی و درمانی خود را در مراکز بهداشتی و درمانی بالا ببریم.

وی بر بهبود و ارتقاء امکانات مراکز درمانی دولتی تاکید کرد و گفت: باید تمام امکانات مراکز درمانیِ دولتی را برای بهبود شرایط درمان بیماران تقویت کنیم و همه ظرفیت خود را بکار ببندیم تا امکانات و خدمات مراکز درمانی دولتی را به اندازه مراکز خصوصی تقویت کرده و از آن بهتر کنیم؛ چراکه مردم بخصوص اقشار ضعیف و کم درآمد چشم امید به دولت دوخته اند.

بیرانوند در پایان به خدمات بیمه و سلامت شهرستان اشاره داشت و گفت: در شهرستان بندر ماهشهر این موضوع با همت و تلاش های رئیس اداره بیمه و سلامت باعث ایجاد اتفاقات خوبی شده است صورت و افراد کم درامد و قشر ضعیف و قشر روستایی شهرستان تحت پوشش قرار گرفتند و باید گفت که دیده شده عدم پوشش بیمه سلامت تنها در مناطق روستایی خلاصه نمی شود و در شهر هم افرادی هستند که تحت پوشش بیمه نیستند که با اجرای این طرح آن ها هم زیر پوشش قرار گرفتند و خواهند گرفت.

انتهای پیام