شناسهٔ خبر: 33468793 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| 3 نمایندگی جدید سینمای جوان در استان سمنان ایجاد شد

مدیر انجمن سینمای جوان استان سمنان گفت: دو دفتر سینمای جوان در شهرهای سمنان و شاهرود در گذشته فعال بود؛ اما در راستای توسعه عدالت آموزشی، سه نمایندگی در شهرهای دامغان، میامی و سرخه نیز ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «انجمن سینمای جوانان در سمنان چرا فعال نیست؟» از مسؤولان پرسیده‌اند که در این زمینه چه برنامه‌ای دارند.

در این سوژه آمده است: « انجمن سینمای جوانان در سمنان چرا فعال نیست؟ ظرفیت و توانمندی بالای هنرمندان سمنانی نیاز به محلی برای بروز دارد. لطفاً پیگیری کنید چرا به این بخش توجهی نمی‌شود»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

سعید خجسته‌فر، مدیر انجمن سینمای جوان استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره ادعای غیرفعال بودن انجمن سینمای جوان سمنان اظهار کرد: این ادعا از اساس کذب محض است؛ انجمن سینمای جوان استان سمنان به‌ویژه از سال 97 که از اردیبهشت‌ماه این مسؤولیت را پذیرفتم، با تغییرات اساسی همراه بوده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های گسترده‌ای داشتیم و در حوزه تولید فیلم کوتاه با بیش از 40 اثر در سال 97 یکی از دفاتر پیشرو در کشور بودیم.

مدیر انجمن سینمای جوان استان سمنان تأکید کرد: در حوزه برگزاری کارگاه‌های تخصصی سینمایی با برگزاری بیش از هفت کارگاه تخصصی با حضور اساتید برجسته و صاحب‌نام تهران ازجمله کارگاه‌های صداگذاری، صدابرداری، عکاسی مستند، عکاسی بوم‌نگارانه و طراحی ایده برای فیلم کوتاه پیش رفتیم که واقعاً بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این کارگاه‌ها در تاریخ استان سمنان بی‌نظیر بوده است، افزود: برگزاری چنین حجمی از کارگاه‌های تخصصی را در ذهن نداریم که در حوزه آموزش انجام شده باشد.

مدیر انجمن سینمای جوان استان سمنان در بیان فعالیت‌های این انجمن در حوزه تولید، از بیش از ارائه 40 اثر از هنرمندان فیلم اولی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای خبر داد و تصریح کرد: در این حوزه هم رشد چشمگیری نسبت به سایر استان‌های کشور داریم و با دست خالی کارهای بزرگی در سمنان انجام شده است.

خجسته‌فر با تأکید بر اینکه زمانی بودجه و امکانات به سمت مدیری سرازیر است و کار نمی‌کند؛ اما وقتی با شرایط انقباضی بودجه حرکت‌های خوبی انجام می‌دهید، قابل توجه است.

وی با اشاره به گستردگی توسعه فیزیکی و کالبدی انجمن سینمای جوان استان سمنان تصریح کرد: پیش از این دو دفتر در شهرهای سمنان و شاهرود داشتیم؛ اما الآن در راستای توسعه عدالت آموزشی، سه نمایندگی در شهرهای دامغان، میامی و سرخه نیز وجود دارد.

مدیر انجمن سینمای جوان استان سمنان ادامه داد: انجمن سینمای جوانان دامغان که زیرمجموعه استان محسوب می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین انجمن سینمای جوان در کشور بوده که در سال 97 بیش از 77 هنرجو داشته است.

انتهای پیام/74035/م/