شناسهٔ خبر: 33468708 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

مسکو در مورد سیاست های ضد روسی انگلیس هشدار داد

تهران- ایرنا- به دنبال انتشار برنامه های جدید بریتانیا برای تمرکز بیشتر بر فعالیت های مسکو، سفارت روسیه در لندن روز شنبه در پیامی نسبت به ماموریت های ضد روسی انگلیس هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی سفارت روسیه در لندن گفت که مسکو نسبت به گزارش‌های اخیر در مورد تغییر رویکرد نیروهای ویژه انگلیس از تروریسم به روسیه نگران است و خواهان یک توضیح رسمی از دولت انگلیس است.

سخنگوی سفارت روسیه در جمع خبرنگاران افزود: ما از وزارت خارجه و دفاع انگلیس خواهان ارائه یک توضیح قانع کننده در مورد برنامه‌های جدید این کشور در مورد روسیه هستیم. ما امیدواریم تا سیاستمداران مسئول انگلیس اجازه ندهند تا ارتش و نیروهای ویژه این کشور طرح‌های خطرناک خود در مورد روسیه را اجرایی کنند.

شبکه خبری بی بی سی در گزارش اخیر خود عنوان کرد که با توجه به روند کاهش عملیات‌های ضد تروریستی در سوریه و عراق، افسران ارشد ارتش انگلیس بر این باورند که باید به جای تروریسم بیشتر بر عملیات‌های ویژه با محوریت روسیه متمرکز باشند.

بی بی سی همچنین تاکید می‌کند که نیروهای ویژه انگلیس باید به عملیات‌های برون مرزی خود برای کشف اقدامات روسیه در آفریقا و کشورهای بالتیک بیشتر متمرکز شود.

وزارت دفاع انگلیس تا کنون هیچ واکنشی در مورد گزارش بی بی سی اعلام نکرده است.

شبک ۱۶۲۵