شناسهٔ خبر: 33468707 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعتراضات سراسری گسترده در برزیل

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ برزیلی ها در اعتراض به اصلاح قانون بسیار نامحبوب بازنشستگی در پارلمان، در روز جمعه اعتصاب سراسری کردند.

گزارشگر این شبکه گفت: در برزیل در اعتراض به طرح اصلاح قانون بازنشستگی اعتصاب گسترده ای برگزار شد. این اعتصاب در سائوپولو پایتخت اقتصادی برزیل تبعات جدی برجا گذاشت، چرا که هیچ قطار و اتوبوسی از صبح روز جمعه به حرکت درنیامد. اساتید دانشگاه نیز که با اصلاح قانون بازنشستگی و کاهش بودجه آموزشی مخالفند، به این اعتصاب ملحق شدند. سندیکاهای رانندگان جاده ای نیز به این جنبش پیوستند.

علاوه بر اعتصاب، برای برگزاری تجمعاتی در سراسر کشور برنامه ریزی شده است. برای عصر جمعه نیز در ریو دو ژانیرو تظاهراتی برنامه ریزی شد. هنوز از وسعت اعتراضات خبری در دست نیست. اما به نظر می رسد که این تظاهرات با توجه به هیجان ناشی از افشای گفت و گوهای خصوصی قاضی مورو، که توسط سایت تحقیقاتی اینترسپت منتشر شد، وسیع تر از پیش بینی ها برگزار شود. از زمان به قدرت رسیدن ژائیر بولسونارو این اولین باری است که برزیلی ها به برگزاری اعتصاب سراسری دست می زنند. البته ماه پیش دو تظاهرات در اعتراض به کاهش بودجه بخش آموزش برگزار شده بود.