شناسهٔ خبر: 33451706 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: مجلس قوانین دست و پاگیر سرمایه گذاری را اصلاح کند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح قوانین دست و پا گیر و حذف بخشنامه های غیر ضروری که مانع ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه گذاری می شود، اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شیراز افزود: اگر مجلس در مقطعی اقدام به پالایش و حذف یک سری قوانین دست و پاگیر کند شاید به اقتصاد کشور خدمت بهتری شود.

وی ادامه داد: تصمیمات جزیره‌ای در اقتصاد پاسخگو نیست بلکه بهترین اقدام این است که تصمیم گیری به عرضه و تقاضا واگذار شود و دولت تنها در شرایط خاص به این موضوع ورود کند.

او اضافه کرد: باید ضمن کاهش تصدی گری دولت و افزایش نقش برنامه ریزی و نظارت آن، مسائل را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

استاندار فارس گفت: امروز کشور به لحاظ اقتصادی در شرایطی خاص قرار دارد و در چنین شرایطی نیز باید مسائل را بر اساس فرمول‌های خاصی حل و فصل کرد.

رحیمی بیان کرد: تفویض اختیار به مجموعه‌های استانی و استانداران نیز در مواردی که نیاز به تصمیم گیری های منطقه‌ای باشد زمینه را برای تسهیل امور فراهم می‌کند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم در نظر گرفتن زنجیره‌ها و حلقه‌های به هم پیوسته تولید در تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزود: قیمت گذاری ها باید بر اساس واقعیت تعیین شود.

استاندار فارس، احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی را نیازمند نصب و استفاده از کنتورهای هوشمند و حجمی دانست و بیان داشت: اینکه گفته می‌شود امکان ساخت این کنتورها در داخل وجود ندارد پذیرفتنی نیست چرا که در شیراز، مجموعه صنایع الکترونیک برای ساخت این کنتورها اعلام آمادگی کرده است.

رحیمی افزود: اگر بنا باشد که هزینه نصب کنتور هوشمند از کشاورز دریافت شود ممکن است به دلیل محدودیتی که این کنتورها در برداشت آب برای آنها ایجاد می‌کند مایل به پرداخت هزینه نباشند و از این کار استقبال نکنند.

۶۱۲۲ /‏۶۱۱۸