شناسهٔ خبر: 33444594 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش آلاینده‌های اکسید‌های نیتروزن و گوگرد در استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی از کاهش آلاینده‌های اکسید‌های نیتروزن و گوگرد در استان مرکزی خبرداد.

صاحب‌خبر -

میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  ضمن تشریح برنامه‌های و اقدامات انجام شده  این اداره کل برای حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده ها  از کاهش آلاینده‌های اکسید‌های نیتروزن و گوگرد در استان مرکزی خبرداد.

میرزایی افزود: خوشبختانه با اقدامات چشمگیر و پیگیری‌های مستمرمدیران ارشد استان مرکزی شاهد افزایش تعداد روز‌های پاک و سالم هوا نسبت به سال‌های گذشته هستیم واکنون آلاینده هایی، چون اکسید‌های نیتروزن و گوگرد کاهش یافته و تنها آلاینده مسئول ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون است که ناشی از سوخت خودرو‌ها و گرد و غبار محلی و فرا منطقه‌ای است.

وی اضافه کرد: جمع آوری کامل دیگ‌های قدیمی بدون سیستم کنترل آلودگی شرکت ایرالکو و جایگزینی دیگ‌های جدید با قابلیت جمع آوری گاز‌های آلاینده متصل به سیستم فیلتراسیون، تامین سوخت گاز نیروگاه شازند به میزان بیش از ۹۵ درصد سوخت مصرفی از جمله اقدامات شاخص محیط زیست استان مرکزی در سال‌های اخیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی، توزیع سوخت یورو ۴ در کلیه جایگاه‌های عرضه سوخت استان مرکزی آغاز انتقال باطله‌های شرکت املاح معدنی در حاشیه تالاب میقان به روش مکانیکی و پمپاژبه محل‌های برداشت، تجهیز ۲۲ بیمارستان به دستگاه اتوکلاو و نظارت برجمع آوری، بی خطر سازی و دفن بهداشتی پسماند‌های عفونی مطب‌ها و کلینک‌ها را از دیگر اقدامات در سال‌های اخیر برشمرد.

حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت جدی و همه جانبه مردم

وی با تاکید بر تغییر الگو کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی و تخلیه نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی در مکان‌ها و محل‌هایی که از طرف شهرداری مشخص شده است ادامه داد: در مسیر رسیدن به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن نیازمند مشارکت جدی و همه جانبه مردم هستیم.

میرزایی با اشاره به اینکه رویداد ارزشمند هفته محیط زیست که   شعار امسال آن " کاهش آلاینده‌ها و پسماند، آسمان آبی و زمین سبز" بود فرصتی است تا نگاه عمیق تری نسبت به محیط زیست پیرامون خود پیدا کنیم و در حفظ آن مسئولانه‌تر رفتار کنیم تصریح کرد: در همین راستا و به منظور فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردمی، اداره کل حفاظت ازمحیط زیست استان مرکزی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی را در نظر گرفته و اجرایی کرد.

انتهای پیام / ج