شناسهٔ خبر: 33443038 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار زنجان:

طرح موقت خطوط ویژه اتوبوسرانی زنجان اجرا می شود

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: طبق برنامه؛ همزمان با ساماندهی خطوط حمل و نقل در ون شهری زنجان، طرح موقت خطوط ویژه اتوبوسرانی با هدف کاهش و رفع مشکلات این بخش اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

مهرداد سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فزود: طرح قبلی ساماندهی خطوط حمل و نقل درونشهری زنجان به ویژه اتوبوس با مخالفت‌های کسبه مواجه شد و بر این مبنا طرح جایگزین موقت به شهرداری زنجان اعلام شده است.

وی اظهار داشت: طی مدت بازه ۲۰ روز به شهرداری فرصت داده شده تا طرح موقت ساماندهی و خطوط ویژه اتوبوسرانی را در شهر زنجان را با رعایت الزامات تا به سرانجام رسیدن مطالعات جامع تر انجام دهد.

این مسئول ادامه داد: با اجرای این طرح مرکز شهر زنجان به لحاظ تردد خطوط اتوبوسرانی بیش از گذشته خلوت تر خواهد شد و شرایط بهتری راحاکم خواهد کرد.

سلطانی افزود: سازمان اتوبوسرانی شهرداری ۱۴۰ دستگاه اتوبوس دارد و هر چند تعدادی از آنها فرسوده بوده اما نسبت به نوسازی اقدام شده و با توجه به نوسانات و شرایط اقتصادی حاکم امکان خرید اتوبوس های جدید وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری شهروندان زنجانی در اجرای برنامه های سامندهی خطوط حمل و نقل نقش تاثیر گذاری دارد چرا که هدف ترغیب شهروندان زنجانی به استفاده از این نوع وسلیه و کاهش بار ترافیکی و مشکلات ناشی از آن است.

پیش از این نیز فرماندار زنجان گفته بود که مصوبه طرح موقت ساماندهی حمل و نقل از سوی شورای ترافیک به شهرداری ابلاغ و مقرر شده که شرایط کار در این زمینه با توجه به مخالفت‌های کسبه فراهم و تا به سرانجام رسیدن طرح اصلی مشکلات طرح فعلی برطرف شود.

رضا عسگری خاطر نشان کرده بود که ساماندهی خطوط حمل و نقل درونشهری و خطوط ویژه از سوی شهرداری با همکاری شهروندان و اهالی کسبه می‌تواند به نتیجه بخش بودن طرح ها با کمترین تبعات اجتماعی منتهی شود.

۹۶۴۶/ ۸۰۶۸