شناسهٔ خبر: 33442762 - سرویس سیاسی
منبع: انتخاب | لینک خبر

لایو خبر - ۲۳ خرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو: ایران، عامل حمله به نفتکش های دریای عمان است / تهران برای ایجاد مانع در برابر عبور نفت از تنگه هرمز، کار می کند
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۲۳:۲۸

مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (23 خرداد/ 13 ژوئن) ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

وی گفت: «ارزیابی دولت آمریکا این است که جمهوری اسلامی ایران مسئول حملاتی است که امروز در دریای عمان اتفاق افتاد. این ارزیابی، مبتنی بر داده‌های اطلاعاتی، سلاح‌های مورد استفاده، سطح تخصص مورد نیاز برای انجام این عملیات، حملات اخیر ایران به کشتی‌ها و این واقعیت است که هیچ گروه نیابتی از منابع و مهارت کافی برای انجام عملیاتی با این سطح از پیچیدگی نیست.

واکنش ترامپ به سفر آبه: هنوز برای توافق زود است/ تهران و واشنگتن آماده چنین توافقی نیستند، نه آن‌ها آماده‌اند، نه ما
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۲۳:۲۶

دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه در واکنش به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران، گفت به نظر می‌رسد که هنوز برای توافق زود است و نه تهران و نه واشنگتن آماده چنین توافقی نیستند.

به گزارش انتخاب، وی در توییتر نوشت: «از اینکه نخست‌وزیر "آبه" برای ملاقات با آیت‌الله علی خامنه‌ای به تهران رفت متشکرم، اما شخصا احساس می‌کنم که هنوز حتی برای فکر کردن به یک توافق، زود است.»

ترامپ افزود: «نه آن‌ها آماده‌اند، و نه ما.

همتی: بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است؛ نوسانات گذراست / روز شنبه بازار ارز به طور جدی با نرخ منطقی به مانند چند روز گذشته، کار خود را آغاز می کند/ هیچ یک از بنیان های اقتصادی که تعیین کننده نرخ ارز است، تغییری نکرده / از نظر مبانی اقتصادی مشکلی در تثبیت بازار اقتصادی نداریم
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۲۲:۱۷

عبدالناصر همتی درخصوص تأثیر سفر«آبه شینزو»، نخست وزیرکشور ژاپن بر نوسانات بازار ارز گفت: متأسفانه در بازار ارز همیشه افرادی به دنبال بهره برداری از ابزارهای سیاسی برای برهم زدن ثبات بازار و ایجاد نوسان هستند، دراینجا باید یادآور شوم هیچ یک از بنیان های اقتصادی که تعیین کننده نرخ ارز است، تغییری نکرده است و بانک مرکزی بر بازار مسلط است. از این رو به مردم عزیزمان اطمینان می دهم که از نظر مبانی اقتصادی مشکلی در تثبیت بازار اقتصادی نداریم.

لاریجانی: پاسخ مقام معظم رهبری بسیار روشن بود؛ با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۲۱:۳۹

رئیس مجلس گفت: رهبر انقلاب مطالب بسیار روشنی را در خصوص درخواست‌های آمریکا داشتند، امروز در اخبار دیدم که مقام معظم رهبری خیلی مبسوط و روشن مطالبی را در زمینه فشار آمریکایی ها به ایران بیان فرمودند

نخست وزیر ژاپن، پس از دیدار ۲ روزه از ایران به کشورش بازگشت
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۹:۱۴

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن پس از دیدار دو روزه از ایران به کشورش بازگشت.

«شینزو آبه» بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب چه گفت؟
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۸:۱۸

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن پس از دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ، به خبرنگار همراهش گفت: توانستم رهبر عالیقدر ایران را چهره به چهره ببینم و باورهای ایشان درمورد صلح را بشنوم. آنها (باورهای ایشان) قدم اصلی و روبه جلو برای تضمین صلح و ثبات در این منطقه است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با آقای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

در ابتدای این دیدار نخست وزیر ژاپن خطاب به مقام معظم رهبری گفت: من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم.رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

روحانی: تلاش ایران حراست و حفاظت از صلح و امنیت منطقه است/ اقدامات ضد ایرانی آمریکا ، تروریسم اقتصادی و جنگ علنی با یک ملت است/ نظرات دولت و ملت ایران را در اجلاس های شانگهای و سیکا تبیین خواهم کرد
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۷:۵۳

رئیس جمهور حفظ امنیت در منطقه بسیار حساس خلیج فارس ، خاورمیانه و جهان را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تلاش ما همواره حراست و حفاظت از صلح و امنیت منطقه بوده و این حساسیت خود را نسبت به امنیت کشورهای همسایه و منطقه، طی سالهای گذشته در عمل نشان داده ایم.

ملوانان نجات یافته نفتکش توسط ایران، اهل کدام کشور هستند؟
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۶:۵۸

یک مقام مطلع در جاسک گفت: از ۲۳ نفر خدمه نفت‌کش فرانت آلتایر که از بندر الرويس قطر محموله بنزین بارگیری و در جنوب جاسک دچار حریق شد، ۱۱ نفر روس، ۱۱ نفر فیلیپینی و یک نفر گرجستانی است که در سلامت کامل پس از نجات توسط شناور ناجی ایران در بندر جاسک بسر می‌برند.

وی در گفت‌وگو با جنوب ایران نیوز گفت: عملیات نجات نفت‌کش دوم که محموله متانول از عربستان بارگیری کرده بود نیز توسط یک کشتی هلندی صورت گرفته است و خدمه آن نیز نجات یافته‌اند.

کارشناس عربستانی: امارات با حمله به نفتکش‌ها، علیه ایران توطئه می‌کند/ تهران می‌تواند امارات را با یک ریتوئیت ساقط کند
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۵:۴۶

یک کارشناس عربستانی گفت که سازمان اطلاعات امارات با هدف برافروختن جنگ علیه ایران، نفتکش‌ها را در بندر الفجیره هدف قرار داده است.

حزام الحزام افزود: در ماه رمضان به شما گفته بودم که ابوظبی با حمایت ریاض آتش جنگ را در خلیج [فارس] بر افروخته است. گمان می‌کنند که [جنگ] بازی کودکان است... ایران می‌تواند امارات را با یک ریتوئیت ساقط کند.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۳/۲۳
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۴:۵۹

لایو خبر - ۲۳ خرداد ۹۸

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۵۶۵ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

آبه خطاب به رهبر معظم انقلاب: قصد دارم پیام ترامپ را به جنابعالی برسانم / حضرت آیت الله خامنه ای: شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم؛ هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۳:۰۷

لایو خبر - ۲۳ خرداد ۹۸

آبه خطاب به رهبر معظم انقلاب: قصد دارم پیام ترامپ را به جنابعالی برسانم / حضرت آیت الله خامنه ای: شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم؛ هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد / آبه: ترامپ به من گفته قصد تغییر حکومت در ایران را ندارد / امریکا آماده مذاکرات صادقانه با ایران است / مقام معظم رهبری: این حرف را اصلاً باور نمی کنیم / هیچ ملت آزاده ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با آقای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به امریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با امریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی پذیرد.

وزیر تجارت ژاپن: به ۲ کشتی تجاری مرتبط با ژاپن در نزدیکی تنگه هرمز حمله شده
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۲:۵۷

وزیر تجارت ژاپن روز چهارشنبه به شبکه «ان اچ کی» این کشور گفت که به دو کشتی مرتبط با این کشور در نزدیکی تنگه هرمز حمله شده است. مشخص نیست منظور وزیر کابینه شینزو آبه دو نفتکش فرونت آلتر و کوکوکا کوریجوس است یا به دو کشتی دیگر اشاره دارد.

خبر وقوع انفجار در دریای عمان در حالی منتشر می شود که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در ایران به سر می برد. شینزو آبه صبح روز پنجشنبه با علی خامنه ای، رهبر ایران دیدار کرد.

دو نفتکش عربستان، یک نفتکش امارات و یک نفتکش نروژی روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) در نزدیکی بندر فجیره امارات عربی متحده مورد حمله قرار گرفتند.

سازمان سنجش: دو بازداشتی تجمع موافقان تعویق کنکور، داوطلب یا سیل‌زده نبودند
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۰

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از بازداشت دو نفر از موافقان تعویق زمان برگزاری کنکور در تجمع هفته گذشته خبر داد و گفت: این دو نفر به هیچ عنوان داوطلب و یا سیل‌زده نبودند بلکه جعل عنوان سازمان سنجش را در پرونده خود داشتند که با شکایت سازمان سنجش حین حضور در تجمع هفته گذشته بازداشت شدند و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد هستند.

خدایی ادامه داد: افرادی که اخیراً با تجمع در مقابل سازمان سنجش خواهان تعویق زمان برگزاری کنکور بودند، سابقه جعل عنوان سازمان سنجش و آموزش کشور را داشتند و حتی کانالی را برای دسترسی به مقاصد خود درست کرده بودند که از آن تحت عنوان کانال اخبار رسمی سازمان سنجش یاد شده بود. به همین جهت سازمان سنجش نیز از این افراد شکایت کرده بود و طبیعتاً ما احساس کردیم که در بین این افراد به هیچ عنوان بحث سیل‌زدگان و دغدغه حمایت از داوطلبان این منطقه مطرح نیست، لذا با شکایتی که از این افراد شده بود توانستیم خاطیان را دستگیر کنیم.

انتشار اخباری از انفجار ۲ نفتکش در دریای عمان
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۰:۲۹

منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در داخل دریای عمان خبر دادند و ادعا کردند که دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته‌اند.

این منابع تأکید کردند که دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند. العالم به نقل از منابع محلی پاکستان نیز گزارش داد که این منابع نیز صدای این انفجارها را شنیده‌اند.

خبرگزاری «یونیوز» هم گزارش داد که خدمه‌های این دو نفت‌کش، از بندرگاههای پاکستان و عمان درخواست کمک کرده‌اند.

ترامپ: اگر یک کشور خارجی اطلاعات مخربی درباره رقیب انتخاباتی‌ام بدهد، از آن استفاده می‌کنم
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۰:۲۵

رئیس جمهوری آمریکا که 2 سال به اتهام تبانی با مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تحت تحقیقات بود، در گفت وگویی با شبکه خبری «ای بی سی» گفت که در صورتی که یک قدرت خارجی اطلاعاتی درباره رقیب انتخاباتی وی بدهد، دریافت کرده و آن را گزارش نمی کند.

ترامپ تاکید کرد: این کار دخالت (در انتخابات) نیست. آنها اطلاعات دارند. فکر می‌کنم که آن را دریافت کنم. اگر فکر کنم که مشکلی در میان باشد، شاید به اف بی آی مراجعه کنم.

توضیح شهرداری تهران درباره دیوارنگاره «تحریف عکس سیل در لرستان»: از صاحب اثر اجازه گرفته بودیم
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۹:۵۱

لایو خبر - ۲۳ خرداد ۹۸

مدیر روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ارائه توضیحاتی درباره دیوارنگاره ای در تقاطع خیابان شهید گمنام و اتوبان کردستان با موضوع اقدامات این نهاد در سیل اخیر گفت: این عکس با رضایت صاحب اثر بازروایت شده است.

اثر مذکور را روح الله خسروی نژاد از عکاسان شناخته شده، در پلدختر به ثبت رسانده اما در دیوارنگاره شهرداری، تحریف شده است.

روسیه: آتش بس در ادلب برقرار شد
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۹:۳۱

رئیس مرکز روسی صلح وآشتی طرفین درگیری در سوریه اعلام کرد که با ابتکار روسیه و همکاری ترکیه، توافقی در خصوص آتش بس کامل در کل استان ادلب بدست آمده است. ویکتور کوپچیشین افزود: این توافق از امروز آغاز شده است و براساس آن هیچ پاسخی به تیراندازی‌های پراکنده شبه نظامیان داده نشد تا این توافق با موفقیت به اجرا درآید.

مشروبات الکلی دست ساز ۸ نفر را در شیراز راهی بیمارستان کرد
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۹:۲۸

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز گفت: هشت نفر در شیراز و در پی مصرف مشروبات الکلی دست ساز، دچار مسمومیت شدند.

او ادامه داد: همه دچار عوارضی مانند تهوع شدید، دو بینی و سردرد شده اند اما کسی فوت نکرده.

آموزش و پرورش: خبر ممنوعیت پخش هرگونه موسیقی در مدارس کذب است
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۹:۲۸

وزارت آموزش و پرورش خبر صدور بخشتنامه ای از سوی بطحایی، وزیر مستعفی خود در آخرین روزهای وزارتش برای ممنوعیت پخش هرگونه موسیقی در مدارس را تکذیب کرد.

این وزارتخانه توضیح داد که صراحتاً اعلام می‌شود این ادعا کذب بوده و هیچ بخشنامه‌ای چه به صورت محرمانه یا غیرمحرمانه، در این‌باره و با محتوای ذکر شده صادر نشده است و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. زیرا وزارت آموزش و پرورش به ویژه در دوره وزارت بطحائی همواره بر نشاط مدارس توجه ویژه داشته و محور برخی از طرح‌های اجرا شده نیز بر این اساس، شکل گرفته بود. رئیس جمهوری نیز در دستوری به وزیر پیشین، بر ایجاد محیط پرنشاط و شاداب برای دانش آموزان در محیط مدارس تاکید کرده بودند.

نخستین واکنش آمریکا به سفر «آبه» به تهران
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۹:۰۵

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حضور شینزو آبه در تهران تاکید کرد: هر کاری که نخست وزیر ژاپن بتواند انجام دهد مورد حمایت ما خواهد بود. ما این مساله را چند هفته پیش نیز مطرح کردیم؛ اینکه اعضای جامعه جهانی هر کاری می توانند برای جلوگیری ایران در تشدید تنش ها انجام دهند.

اورتاگوس تاکید کرد: آبه و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا «توافق کامل و هماهنگی کامل» در زمینه سیاست اعمالی در قبال ایران با یکدیگر دارند. من از ابتدا شاهد این مساله هستم که متحدان ما در خصوص اینکه ایران باید فعالیت های خصمانه و بی ثبات کننده خود را متوقف نماید، با ما توافق دارند.

معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات: از لحن صداوسیما نسبت به سفر نخست‌وزیر ژاپن متأسف شدم
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۸:۴۶

محسن امین‌زاده کارشناس حوزه سیاست خارجی و معاون وزیر امورخارجه در دوره اصلاحات می گوید: از لحن مخالفان گفت‌وگو با آمریکا در ایران، از جمله لحن صداوسیما نسبت به سفر نخست‌وزیر ژاپن واقعاً متأسف شدم. آنان حتی در مورد استفاده حداکثری از ابزار دیپلماتیک برای پیروزی در مقابل فشارهای بی‌مانند آمریکا هم درک کاملاً غلطی دارند.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن: بعید است روحانی به G20 دعوت شده باشد
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۸:۴۴

تاکشی اوسوگا سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن، بامداد پنچشنبه در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ایرانی در هتل اسپیناس پالاس تهران، درمورد احتمال دعوت حسن روحانی برای شرکت در اجلاس جی ۲۰، از سوی نخست‌وزیر ژاپن گفت: اگر بخواهم صادقه جواب بدهم، از این موضوع اطلاعی ندارم و چنین چیزی را بعید می‌دانم.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ روز دیگر این اجلاس برگزار می‌شود. کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس مشخص است، لیست شرکت‌کنندگان در این اجلاس بسته شده است و احتمال نمی‌دهم که ایران در این نشست حضور داشته باشد.

لوموند: «آبه» فرستاده خصوصی ترامپ است
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۸:۴۳

روزنامه لوموند فرانسه نوشت: «آبه» نخست وزیر ژاپن که به تهران سفر کرده، نه یک پیام‌آور ساده است، نه یک میانجی؛ او فرستاده ی خصوصی دونالد ترامپ است.

این روزنامه نوشته: این سفر در پی پادرمیانی های بی سر و صدای سفارت سوئیس در تهران، دولت عمان و وزیر خارجه آلمان صورت گرفته است.

تلویزیون ژاپن: ترامپ لحن خود را در برابر ایران نرمتر کرد
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۸:۴۲

تلویزیون ژاپن همزمان با آغاز سفر دو روزه "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن به تهران در گزارشی اعلام کرد "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، پس از درخواست های اخیرش برای مذاکره در بحبوحه تنش های روز افزون میان آمریکا و ایران، لحن خود را در قبال تهران نرمتر کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۸:۴۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

لینک کوتاه کپی لینک

مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (23 خرداد/ 13 ژوئن) ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

وی گفت: «ارزیابی دولت آمریکا این است که جمهوری اسلامی ایران مسئول حملاتی است که امروز در دریای عمان اتفاق افتاد. این ارزیابی، مبتنی بر داده‌های اطلاعاتی، سلاح‌های مورد استفاده، سطح تخصص مورد نیاز برای انجام این عملیات، حملات اخیر ایران به کشتی‌ها و این واقعیت است که هیچ گروه نیابتی از منابع و مهارت کافی برای انجام عملیاتی با این سطح از پیچیدگی نیست.

دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه در واکنش به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران، گفت به نظر می‌رسد که هنوز برای توافق زود است و نه تهران و نه واشنگتن آماده چنین توافقی نیستند.

به گزارش انتخاب، وی در توییتر نوشت: «از اینکه نخست‌وزیر "آبه" برای ملاقات با آیت‌الله علی خامنه‌ای به تهران رفت متشکرم، اما شخصا احساس می‌کنم که هنوز حتی برای فکر کردن به یک توافق، زود است.»

ترامپ افزود: «نه آن‌ها آماده‌اند، و نه ما.

عبدالناصر همتی درخصوص تأثیر سفر«آبه شینزو»، نخست وزیرکشور ژاپن بر نوسانات بازار ارز گفت: متأسفانه در بازار ارز همیشه افرادی به دنبال بهره برداری از ابزارهای سیاسی برای برهم زدن ثبات بازار و ایجاد نوسان هستند، دراینجا باید یادآور شوم هیچ یک از بنیان های اقتصادی که تعیین کننده نرخ ارز است، تغییری نکرده است و بانک مرکزی بر بازار مسلط است. از این رو به مردم عزیزمان اطمینان می دهم که از نظر مبانی اقتصادی مشکلی در تثبیت بازار اقتصادی نداریم.

رئیس مجلس گفت: رهبر انقلاب مطالب بسیار روشنی را در خصوص درخواست‌های آمریکا داشتند، امروز در اخبار دیدم که مقام معظم رهبری خیلی مبسوط و روشن مطالبی را در زمینه فشار آمریکایی ها به ایران بیان فرمودند

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن پس از دیدار دو روزه از ایران به کشورش بازگشت.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن پس از دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ، به خبرنگار همراهش گفت: توانستم رهبر عالیقدر ایران را چهره به چهره ببینم و باورهای ایشان درمورد صلح را بشنوم. آنها (باورهای ایشان) قدم اصلی و روبه جلو برای تضمین صلح و ثبات در این منطقه است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با آقای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

در ابتدای این دیدار نخست وزیر ژاپن خطاب به مقام معظم رهبری گفت: من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم.رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

رئیس جمهور حفظ امنیت در منطقه بسیار حساس خلیج فارس ، خاورمیانه و جهان را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تلاش ما همواره حراست و حفاظت از صلح و امنیت منطقه بوده و این حساسیت خود را نسبت به امنیت کشورهای همسایه و منطقه، طی سالهای گذشته در عمل نشان داده ایم.

یک مقام مطلع در جاسک گفت: از ۲۳ نفر خدمه نفت‌کش فرانت آلتایر که از بندر الرويس قطر محموله بنزین بارگیری و در جنوب جاسک دچار حریق شد، ۱۱ نفر روس، ۱۱ نفر فیلیپینی و یک نفر گرجستانی است که در سلامت کامل پس از نجات توسط شناور ناجی ایران در بندر جاسک بسر می‌برند.

وی در گفت‌وگو با جنوب ایران نیوز گفت: عملیات نجات نفت‌کش دوم که محموله متانول از عربستان بارگیری کرده بود نیز توسط یک کشتی هلندی صورت گرفته است و خدمه آن نیز نجات یافته‌اند.

یک کارشناس عربستانی گفت که سازمان اطلاعات امارات با هدف برافروختن جنگ علیه ایران، نفتکش‌ها را در بندر الفجیره هدف قرار داده است.

حزام الحزام افزود: در ماه رمضان به شما گفته بودم که ابوظبی با حمایت ریاض آتش جنگ را در خلیج [فارس] بر افروخته است. گمان می‌کنند که [جنگ] بازی کودکان است... ایران می‌تواند امارات را با یک ریتوئیت ساقط کند.

لایو خبر - ۲۳ خرداد ۹۸

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۵۶۵ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

لایو خبر - ۲۳ خرداد ۹۸

آبه خطاب به رهبر معظم انقلاب: قصد دارم پیام ترامپ را به جنابعالی برسانم / حضرت آیت الله خامنه ای: شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم؛ هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد / آبه: ترامپ به من گفته قصد تغییر حکومت در ایران را ندارد / امریکا آماده مذاکرات صادقانه با ایران است / مقام معظم رهبری: این حرف را اصلاً باور نمی کنیم / هیچ ملت آزاده ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با آقای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به امریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با امریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی پذیرد.

وزیر تجارت ژاپن روز چهارشنبه به شبکه «ان اچ کی» این کشور گفت که به دو کشتی مرتبط با این کشور در نزدیکی تنگه هرمز حمله شده است. مشخص نیست منظور وزیر کابینه شینزو آبه دو نفتکش فرونت آلتر و کوکوکا کوریجوس است یا به دو کشتی دیگر اشاره دارد.

خبر وقوع انفجار در دریای عمان در حالی منتشر می شود که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در ایران به سر می برد. شینزو آبه صبح روز پنجشنبه با علی خامنه ای، رهبر ایران دیدار کرد.

دو نفتکش عربستان، یک نفتکش امارات و یک نفتکش نروژی روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) در نزدیکی بندر فجیره امارات عربی متحده مورد حمله قرار گرفتند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از بازداشت دو نفر از موافقان تعویق زمان برگزاری کنکور در تجمع هفته گذشته خبر داد و گفت: این دو نفر به هیچ عنوان داوطلب و یا سیل‌زده نبودند بلکه جعل عنوان سازمان سنجش را در پرونده خود داشتند که با شکایت سازمان سنجش حین حضور در تجمع هفته گذشته بازداشت شدند و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد هستند.

خدایی ادامه داد: افرادی که اخیراً با تجمع در مقابل سازمان سنجش خواهان تعویق زمان برگزاری کنکور بودند، سابقه جعل عنوان سازمان سنجش و آموزش کشور را داشتند و حتی کانالی را برای دسترسی به مقاصد خود درست کرده بودند که از آن تحت عنوان کانال اخبار رسمی سازمان سنجش یاد شده بود. به همین جهت سازمان سنجش نیز از این افراد شکایت کرده بود و طبیعتاً ما احساس کردیم که در بین این افراد به هیچ عنوان بحث سیل‌زدگان و دغدغه حمایت از داوطلبان این منطقه مطرح نیست، لذا با شکایتی که از این افراد شده بود توانستیم خاطیان را دستگیر کنیم.

منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در داخل دریای عمان خبر دادند و ادعا کردند که دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته‌اند.

این منابع تأکید کردند که دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند. العالم به نقل از منابع محلی پاکستان نیز گزارش داد که این منابع نیز صدای این انفجارها را شنیده‌اند.

خبرگزاری «یونیوز» هم گزارش داد که خدمه‌های این دو نفت‌کش، از بندرگاههای پاکستان و عمان درخواست کمک کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا که 2 سال به اتهام تبانی با مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تحت تحقیقات بود، در گفت وگویی با شبکه خبری «ای بی سی» گفت که در صورتی که یک قدرت خارجی اطلاعاتی درباره رقیب انتخاباتی وی بدهد، دریافت کرده و آن را گزارش نمی کند.

ترامپ تاکید کرد: این کار دخالت (در انتخابات) نیست. آنها اطلاعات دارند. فکر می‌کنم که آن را دریافت کنم. اگر فکر کنم که مشکلی در میان باشد، شاید به اف بی آی مراجعه کنم.

لایو خبر - ۲۳ خرداد ۹۸

مدیر روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ارائه توضیحاتی درباره دیوارنگاره ای در تقاطع خیابان شهید گمنام و اتوبان کردستان با موضوع اقدامات این نهاد در سیل اخیر گفت: این عکس با رضایت صاحب اثر بازروایت شده است.

اثر مذکور را روح الله خسروی نژاد از عکاسان شناخته شده، در پلدختر به ثبت رسانده اما در دیوارنگاره شهرداری، تحریف شده است.

رئیس مرکز روسی صلح وآشتی طرفین درگیری در سوریه اعلام کرد که با ابتکار روسیه و همکاری ترکیه، توافقی در خصوص آتش بس کامل در کل استان ادلب بدست آمده است. ویکتور کوپچیشین افزود: این توافق از امروز آغاز شده است و براساس آن هیچ پاسخی به تیراندازی‌های پراکنده شبه نظامیان داده نشد تا این توافق با موفقیت به اجرا درآید.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز گفت: هشت نفر در شیراز و در پی مصرف مشروبات الکلی دست ساز، دچار مسمومیت شدند.

او ادامه داد: همه دچار عوارضی مانند تهوع شدید، دو بینی و سردرد شده اند اما کسی فوت نکرده.

وزارت آموزش و پرورش خبر صدور بخشتنامه ای از سوی بطحایی، وزیر مستعفی خود در آخرین روزهای وزارتش برای ممنوعیت پخش هرگونه موسیقی در مدارس را تکذیب کرد.

این وزارتخانه توضیح داد که صراحتاً اعلام می‌شود این ادعا کذب بوده و هیچ بخشنامه‌ای چه به صورت محرمانه یا غیرمحرمانه، در این‌باره و با محتوای ذکر شده صادر نشده است و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. زیرا وزارت آموزش و پرورش به ویژه در دوره وزارت بطحائی همواره بر نشاط مدارس توجه ویژه داشته و محور برخی از طرح‌های اجرا شده نیز بر این اساس، شکل گرفته بود. رئیس جمهوری نیز در دستوری به وزیر پیشین، بر ایجاد محیط پرنشاط و شاداب برای دانش آموزان در محیط مدارس تاکید کرده بودند.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حضور شینزو آبه در تهران تاکید کرد: هر کاری که نخست وزیر ژاپن بتواند انجام دهد مورد حمایت ما خواهد بود. ما این مساله را چند هفته پیش نیز مطرح کردیم؛ اینکه اعضای جامعه جهانی هر کاری می توانند برای جلوگیری ایران در تشدید تنش ها انجام دهند.

اورتاگوس تاکید کرد: آبه و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا «توافق کامل و هماهنگی کامل» در زمینه سیاست اعمالی در قبال ایران با یکدیگر دارند. من از ابتدا شاهد این مساله هستم که متحدان ما در خصوص اینکه ایران باید فعالیت های خصمانه و بی ثبات کننده خود را متوقف نماید، با ما توافق دارند.

محسن امین‌زاده کارشناس حوزه سیاست خارجی و معاون وزیر امورخارجه در دوره اصلاحات می گوید: از لحن مخالفان گفت‌وگو با آمریکا در ایران، از جمله لحن صداوسیما نسبت به سفر نخست‌وزیر ژاپن واقعاً متأسف شدم. آنان حتی در مورد استفاده حداکثری از ابزار دیپلماتیک برای پیروزی در مقابل فشارهای بی‌مانند آمریکا هم درک کاملاً غلطی دارند.

تاکشی اوسوگا سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن، بامداد پنچشنبه در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ایرانی در هتل اسپیناس پالاس تهران، درمورد احتمال دعوت حسن روحانی برای شرکت در اجلاس جی ۲۰، از سوی نخست‌وزیر ژاپن گفت: اگر بخواهم صادقه جواب بدهم، از این موضوع اطلاعی ندارم و چنین چیزی را بعید می‌دانم.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ روز دیگر این اجلاس برگزار می‌شود. کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس مشخص است، لیست شرکت‌کنندگان در این اجلاس بسته شده است و احتمال نمی‌دهم که ایران در این نشست حضور داشته باشد.

روزنامه لوموند فرانسه نوشت: «آبه» نخست وزیر ژاپن که به تهران سفر کرده، نه یک پیام‌آور ساده است، نه یک میانجی؛ او فرستاده ی خصوصی دونالد ترامپ است.

این روزنامه نوشته: این سفر در پی پادرمیانی های بی سر و صدای سفارت سوئیس در تهران، دولت عمان و وزیر خارجه آلمان صورت گرفته است.

تلویزیون ژاپن همزمان با آغاز سفر دو روزه "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن به تهران در گزارشی اعلام کرد "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، پس از درخواست های اخیرش برای مذاکره در بحبوحه تنش های روز افزون میان آمریکا و ایران، لحن خود را در قبال تهران نرمتر کرده است.

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.