شناسهٔ خبر: 33139983 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

ششم خردادماه سالروز تولد شهیدی از شهدای اروندرود

شهید محمود اسلمی در 6 خردادماه سال 39 متولد شد و پس از ازدواج درحالی‌که 4 فرزند داشت عازم جبهه شد و در رودخانه اروند به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمود اسلمی فرزند محمدعلی در شهرستان اقلید زمانی که شش روز از خردادماه سال 1339 گذشته بود، دیده به جهان گشود و همراه با دو خواهر و دو برادر در کنار والدین زندگی را می‌گذراند.

دوران کودکی محمود به بازی در کوچه‌پس‌کوچه‌های اقلید گذشت تا اینکه به سن مدرسه رسید؛ اما تحصیل را فقط تا پایان دوره ابتدایی ادامه داد و بعدازآن پا به‌پای پدر کشاورزی کرد و در کنار کار کردن مردانگی و آموخت.

در سن 18 سالگی امام زمانش را شناخت و با او بیعتی عاشقانه بست. بدین ترتیب که هم‌زمان با شروع آبان ماه سال 57 که سیل مخالفت‌ها و تظاهرات‌های مردمی علیه رژیم منحوس پهلوی در شهرستان اقلید گسترده شده بود، همراه با سایر جوانان پر شور و انقلابی در تظاهرات و شعارنویسی‌های شبانه علیه شاه و حکومت ناحقش شرکت می‌کرد.

او که از کودکی علاقه عجیبی به دین، مذهب و مسجد داشت همیشه یکی از فعالین مساجد و حسینیه‌ها بود.

محمود به دلیل نقصی که در پاهایش داشت از خدمت مقدس سربازی معاف شد و با اصرار مادر و خواهر در سن 21 سالگی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فرخنده 4 فرزند (3 دختر و یک پسر) بود.

شهید محمود اسلمی پس از ازدواج در شغل آزاد مشغول به کسب درآمد و روزی حلال برای خانواده شد و هم‌زمان با عضویت در بسیج شهرستان ابرکوه عازم جبهه‌ها گردید و چندین ماه مردانه در مقابل دشمن بعثی جنگید.

او که همچون سایر شهدا از سوی خداوند برای حیات جاودانه انتخاب شده بود، در 16 مردادماه سال 67 در منطقه دارخوین و در رودخانه اروند، به‌سوی معبود شتافت و پیکر مطهرش در شهرستان اقلید به خاک سپرده شد.

بارزترین خصوصیت شهید مهربانی و خانواده‌دوست بودن او بود به‌طوری‌که هر روز به اکثر اقوام حتی در حد چند دقیقه سر می‌زد و احوال‌پرسی می‌کرد و چنانچه افراد مسن‌تر فامیل کاری داشتند بدون هیچ چشم‌داشتی به یاری‌شان می‌شتافت.

انتهای پیام/90027