شناسهٔ خبر: 33086223 - سرویس سیاسی
منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد:

برای حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌ها باید از ملاحظات سیاسی خودداری کرد

71049

نماینده دائم ایران گفت: یکی از مشکلات اساسی در حفاظت از غیر نظامیان در درگیری‌های مسلحانه تصمیم‌گیری بر اساس ملاحظات سیاسی و مسئول نشناختن عاملان جنایات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجید تخت‌روانچی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفاظت از غیر نظامیان در درگیری‌ها سخنرانی می‌کرد، افزود: موارد متعددی وجود دارد که سازمان ملل و بویژه شورای امنیت در قبال جنایات علیه غیر نظامیان در درگیری‌های مسلحانه سکوت اختیار کرده‌اند.

وی به برخی از این موارد از جمله حملات هوایی آمریکا در افغانستان و حملات هوایی عربستان در یمن اشاره کرد که در نتیجه آنها تعداد زیادی از شهروندان غیر نظامی، از جمله زنان و کودکان، کشته و زخمی شده‌اند.

نماینده ایران همچنین به کشته شدن بیش از ۲۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۲ هزار نفر از تظاهرات‌کنندگان در غزه به دست نیروهای رژیم اسرائیل در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت سکوت تنها واکنش شورای امنیت به این جنایات بود.

وی در ادامه گفت عدم مقابله با این گونه جنایات، عاملان آنها را در کشتار بیشتر غیر نظامیان گستاخ‌تر کرده و موجب فرسایش مستمر احترام به حقوق بین‌الملل بشردوستانه شده که باید به آن پایان داده شود.

انتهای پیام