شناسهٔ خبر: 33042318 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

مطالعه طرح تحول ساماندهی معتادان خراسان شمالی

بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: طرح تحول ساماندهی معتادان استان مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله حیاتی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، نسبت به عدم آمادگی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان تذکر داد و اظهار کرد: طرح تحول نظام مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و بی خانمان استان برای اعضای شورا ارسال شده و انتظار بود اعضا با مطالعه کامل این طرح در این جلسه به بررسی نقاط قوت و ضعف طرح بپردازند.

حیاتی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید تا ۱۰ روز آینده طرح را مطالعه و به تناسب وظایف خود بررسی و تحلیل داشته باشند و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارسال کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: این طرح توسط استاندار به دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ارائه شده و تصمیم کشور اجرای این طرح در خراسان شمالی است.

حیاتی گفت: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در تیرماه امسال برای بررسی نحوه اجرای این طرح به استان سفر خواهد کرد و قبل از این سفر معاونان وی هفته آینده در استان حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی فرصت را مغتنم شمرده و نیازمندی‌های استان برای اجرای این طرح را شناسایی و جمع بندی کنند تا در سفر معاونان و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به خراسان شمالی مطالبات استان اعلام شود.

حیاتی تصریح کرد: با توجه به تعداد معتادان و جایگاه ششم کشوری استان در بحث اعتیاد افزایش تعداد مراکز نگهداری معتادان متجاهر و بی خانمان از دستورکارهای مهم استان در سال جاری است.

معاون سیاسی استاندار در ادامه گفت: چرخه‌های مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان در استان کامل نیست و دستگاه‌های اجرایی عضو شورا باید حلقه‌های مفقوده را شناسایی کنند تا در این طرح دیده شود.

حیاتی افزود: تفاهم نامه‌های مورد نیاز جهت انعقاد با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تهیه و با کار کارشناسی نیازمندی‌های استان احصاء شود تا در سفر مسئولان مربوط کشوری به استان مطرح و خروجی آن بهبود عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به صورت کمی و کیفی باشد.

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات خوبی با هدف تقویت و حمایت سازمان‌های مردم نهاد تزریق می‌شود، اظهار کرد: متولیان امر برای ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود داشته باشند.