شناسهٔ خبر: 33042241 - سرویس اقتصادی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های کشاورزی استان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: ۲ هزار و ۶۳۴ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی استان نصب شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، عرفان مومن پور گفت : این تعداد کنتور از سال ۸۹ تا پایان سال گذشته در نقاط مختلف استان از جمله بر چاه‌های واقع در دشت‌های شرقی استان در شهرستان‌های قروه و دهگلان نصب شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از نصب ۸۱ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر چاه‌های کشاورزی از سال ۹۶ تاکنون خبر داد و اضافه کرد: ۱۵۰ کنتور هوشمند حجمی نیز در حال نصب است.

وی با بیان اینکه نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های مجاز به منظور ممانعت از برداشت اضافه آب انجام می‌شود، گفت: براساس الزام وزارت نیرو هیچ پروانه بهره برداری چاه آب صادر یا تمدید نمی‌شود مگر اینکه کنتور هوشمند روی آن نصب شده باشد.

مومن پور تعداد کل چاه‌های غیرمجاز آب در استان را هفت هزار حلقه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه آب دارای مجوز در استان وجود دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان تاکید کرد: گشت‌های بازرسی این شرکت با تمام توان با متخلفان برخورد و نسبت به مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ع

نصب بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند بر چاه‌های کشاورزی استان