شناسهٔ خبر: 33041934 - سرویس بین‌الملل
منبع: مشرق | لینک خبر

المشاط: پاسخ هر حمله با حمله داده می‌شود

منبع: تسنیم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی به شکستن اراده ملت یمن دل نبندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی نباید به شکستن اراده ملت بزرگ یمن دل ببندند.

وی افزود: ادامه تجاوز و ظلم و ستم کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی به معنای شکست بیشتر برای آنها است و پاسخ هر حمله ای با حمله داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش انصارالله به دروغ بزرگ سعودی ها درباره مکه

شهری که خواب را از چشمان آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ربوده است + نقشه میدانی و عکس

المشاط اظهار داشت: امیدواریم که هدف از نشست‌های سران عرب، برقراری صلح در منطقه و بازگرداندن روحیه برادری عربی و اسلامی باشد و این کشورها از حمایت‌های خود از سیاست‌های نادرست دست بردارند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما بر علاقه خود بر صلح و حمایتمان از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در یمن تاکید می‌کنیم و عقب نشینی های ما از مواضعمان دال بر این مدعاست.

المشاط افزود: ما بار دیگر به ملت مقاوم و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و قبایل وفادار درود می‌فرستیم و از نیروهای امنیتی، اصحاب رسانه، روحانیون و همه مردان و زنان یمنی قدردانی می‌کنیم.

سه شنبه ششم فروردین ۹۸، چهارمین سال جنگ اقتصادی و نظامی رژیم سعودی اماراتی ضد ملت یمن با آماری وحشتناک به پایان رسید و در سایه بی‌تفاوتی جامعه جهانی و حمایت‌های مدعیان دفاع از حقوق بشر از آل سعود وارد پنجمین سال پیاپی خود شد.

بر اساس آماری که مرکز حقوق و توسعه یمن (ORG LCRDYE ) منتشر کرد، با گذشت چهارسال از آغاز تجاوز سعودی اماراتی به یمن بالغ بر ۱۵ هزار و ۱۸۵ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های رژیم آل سعود به شهادت رسیده‌اند که ۳۵۲۷ نفر از آنها کودک و ۲۲۷۷ نفر زن هستند. همچنین در نتیجه این حملات بالغ بر ۲۳۸۲۲ غیرنظامی زخمی شده‌اند که از میان آنها می‌توان به ۳۵۲۶ کودک و ۲۵۸۷ زن اشاره کرد.