شناسهٔ خبر: 33041860 - سرویس سیاسی
منبع: ایسنا | لینک خبر

تقوی: کسی که روزی با فتنه می‌خواست سفره نظام را جمع کند نباید سر کار آید

71533

دبیر جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که مدیر اسلامی باید خوش‌سابقه باشد، اظهار کرد: کسی که روزی با فتنه می‌خواست سفره نظام را جمع کند، نباید روی کار بیاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عصر امروز (سه‌شنبه) در پنجاه‌ویکمین نشست جامعه اسلامی مدیران در مجتمع فرهنگی آدینه، گفت: مدیر اسلامی نباید بی‌کفایت باشد و برای گرفتن پست و مسئولیت اسلامی تلاش کند و نباید این‌ها را به پای اسلام گذاشت.

وی افزود: فردی که بر اریکه مدیریت اسلامی تکیه می‌زند نباید حریص در مدیریت و مستبد به رأی باشد بلکه باید اهل مشورت باشد و از نظرات استفاده کند به‌ویژه آن‌که کسی که از آرای مخالف بهره بگیرد احتمال خطای کمتری دارد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: کسی که با دشمن سازش می‌کند شایستگی مدیریت اسلامی را ندارد. مدیر اسلامی باید دشمن‌شناس باشد و روبه روی دشمن بایستد. سهل‌انگاری نیز برای مدیر آفت و گاهی سستی از بی‌انگیزگی است و مشکلات زیادی به وجود می‌آورد و حقوق را ضایع می‌کند.

وی با بیان این‌که مدیر اسلامی نباید روحیه اشرافی‌گری داشته باشد چرا که اشرافی‌گری آفت و موجب نابودی است، تاکید کرد: مدیر اسلامی نباید ویژه‌خوار و امتیازخوار باشد. امتیاز مدیر اسلامی در این است که کارها پیش برود و نه برای آن‌که از آن برای خود و خانواده‌اش استفاده کند.

تقوی افزود: باید خرج مدیران، کم و سودشان زیاد باشد. مدیر اسلامی باید اخلاق را در برخوردهای کاری‌اش رعایت کند.

وی در پایان با اشاره به این‌که مدیر اسلامی باید خوش‌سابقه باشد، تصریح کرد: کسی که روزی با فتنه می‌خواست سفره نظام را جمع کند نباید روی کار بیاید.

انتهای پیام