شناسهٔ خبر: 33041829 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

تصفیه خانه و سد سردشت افتتاح شد

فرماندار سردشت با اشاره به افتتاح تصفیه خانه و سد سردشت گفت: سد مخزنی سردشت با حجم 387 میلیون متر مکعب و ارتفاع 112 متر از پی یک سد سنگریزه‌ای با هسته رسی است که قابلیت تنظیم 1006 میلیون متر مکعب آب در سال را دارد.

صاحب‌خبر -

اقصی نخشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به افتتاح تصفیه خانه و سد سردشت اظهار کرد: شهرستان سردشت دارای 542 کیلومتر محور‌های مواصلاتی و 1411 کیلومتر وسعت با 120 هزار هکتار جنگل و مرتع  است که می‌تواند یک ظرفیت خوبی برای گردشگری باشد.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن شهرستان نیروگاهی که به زودی افتتاح خواهد شد این ظرفیت را ایجاد می‌کند که بتوان صادرات برق را به کشور عراق داشته و این برنامه می‌تواند ضمن ایجاد زیر ساخت‌های کشور همسایه، برای ارز آوری و صادرات فن آوری کشور ارزشمند باشد.

فرماندار سردشت با اشاره به توسعه صنعت شیلات در حوزه سد سردشت اذعان کرد: صنعت شیلات در این منطقه قابل پیگیری است و این نیز می‌تواند در شاخص‌های توسعه اشتغال نقشی ارزشمند داشته باشد.

وی گفت: شهرستان سردشت یکی از شهرستان‌هایی است که متاسفانه از لحاظ شاخص بیکاری رتبه آخر را در استان دارد که با استفاده بهینه از ظرفیت‌های سد در جهت ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف نقشی مؤثر و تاثیر‌گذار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سد مخزنی سردشت با حجم 387 میلیون متر مکعب و ارتفاع 112 متر از پی یک سد سنگریزه‌ای با هسته رسی است که قابلیت تنظیم 1006 میلیون متر مکعب آب در سال را دارد.

این سد در فاصله 13 کیلومتری سردشت با بر‌آورد سالیانه 1.6 میلیارد متر مکعب قرار گرفته است که تاکنون بالغ بر 11 هزار میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت احداث، راه‌های جایگزین و سازه‌های وابسته آن هزینه شده است.

از سیاست‌های کلی وزارت نیرو تامین آب شرب سالم و پایدار شهر‌ها و روستا‌های کشور و همچنین افزایش ظرفیت تولید انرژی پاک و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای است که بر این اساس اهداف اصلی اجرای طرح تامین آب شرب منطقه با ظرفیت 485 لیتر بر ثانیه و طول خطوط انتقال 15.5 کیلومتر است.

انتهای پیام/ 1021/ن