شناسهٔ خبر: 33041806 - سرویس اقتصادی
منبع: جماران | لینک خبر

عملیات احداث قطعه سوم آزاد راه بازرگان - مرند آغاز شد

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه در آیین افتتاح این سد اظهار داشت: قطعه سوم آزادراه بازرگان – مرند به طول 190 کیلومتر با سرمایه گذاری بخش خصوصی

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه در آیین افتتاح این سد اظهار داشت: قطعه سوم آزادراه بازرگان – مرند به طول 190 کیلومتر با سرمایه گذاری بخش خصوصی به دستور حضر تعالی آغاز می شود.
محمد اسلامی اضافه کرد: قسمتی از قطعه سوم این طرح به طول 70 کیلومتر از بازرگان تا ورودی در منطقه آزاد ماکو واقع شده است.
وی ادامه داد: این طرح با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی و سهم 65 درصدی بخش خصوصی در مقابل سهم 35 درصدی دولت احداث می شود.
وی افزود: آزادراه بازرگان – مرند در مسیر جاده ابریشم و حلقه اتصال کریدورهای بین المللی شرق به غرب احداث و به عنوان دروازه اتصال آسیا به اروپا از آن استفاده خواهد شد.
وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: در شرایط خاص اقتصادی کشور، احداث و اتمام این آزادراه برای توسعه حمل و نقل کشور و وجود بزرگترین مرز زمینی کشور قابل توجیح است.
اسلامی احداث این آزادراه را گره گشای مشکلات ترانزیتی و اتصال اروپا به آزاد راه تبریز - تهران عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
رییس جمهوری امروز و در سفری یک روزه به آذربایجان غربی چندین طرح توسعه منابع آب و خاک استان های مرزی را افتتاح و عملیات احداث چندین پروژه صنعتی ، راه ، خدماتی و عمرانی آغاز شد.
7132/518
انتهای پیام