شناسهٔ خبر: 32950036 - سرویس گوناگون
منبع: ایسنا | لینک خبر

تور کاپادوکیا بهترین فرصت برای لذت بردن از بالن‌سواری

30054

کاپادوکیا جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد اما این ایام به دلیل برگزاری فستیوال بالن‌سواری، بهترین زمان سفر به این شهر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنا به اعلام آژانس خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ژوان شن سفید، سفر به کاپادوکیای ترکیه و لذت بردن از جاذبه‌های این شهر به خصوص بالن‌سواری، در سال‌های اخیر در کشور ما مشتاقان زیادی پیدا کرده و به طبع آن، تور کاپادوکیا که اغلب به صورت ترکیبی با قونیه اجرا می‌شود نیز با استقبال گردشگران ایرانی مواجه شده است.

شهر کاپادوکیا که در مرکز کشور ترکیه واقع شده یکی از شهرهایی به شمار می‌رود که از تاریخ باستان به یادگار مانده و در طول تاریخی طولانی شاهد اتفاقات و تحولات فراوانی بوده است.

آثار و نشانه‌های زندگی انسان‌ها در این شهر به زمان‌های بسیار دور باز می‌گردد به صورتی که در کاوش‌های باستانی آثار زندگی انسان‌های اولیه نیز در کاپادوکیا به دست آمده است. کاپادوکیا از نظر جغرافیایی و سوق جیشی در نقطه‌ای قرار داشته که اهمیت فراوانی برای حکومت‌های پیرامون خود داشته و به همین دلیل در دوره‌های مختلف تاریخی، گذر لشکریان امپراطوری هخامنشیان، اسکندر مقدونی، سلوکیان، رومیان، ساسانیان، امپراطوری بیزانس، اعراب و … بر این شهر افتاده و آثاری از هر یک از آن‌ها در این شهر به‌جامانده است.


گردشگران در این شهر علاوه بر آثار و اماکن بجا مانده از تاریخ کهن کاپادوکیا، جاذبه‌های طبیعی و اقلیمی خاص این شهر را نیز مورد بازدید قرار می‌دهند؛ چرا که این شهر به دلیل موقعیت منحصربه‌فرد جغرافیایی، بر گستره وسیعی از سنگ‌های آتشفشانی قرارگرفته و حجم‌ها و دره‌ها و تونل‌های طبیعی سنگی فراوانی در این شهر ایجاد شده و انسان‌ها نیز به دست خود اماکن خیره‌کننده‌ای در دل سنگ‌ها ایجاد کرده‌اند.

برای مثال شهر صخره‌ای و خانه‌های دست‌کند و غار مانند کاپادوکیا که در دل کوه‌ها و صخره‌های این شهر قرار دارد مناظر حیرت‌انگیزی در برابر بینندگان قرار می‌دهد و بسیار مورد توجه گردشگران است. همچنین شهرهای زیرزمینی کایماکلی و درینکویو نیز با راهروهای تودرتویی که در اعماق سنگ‌ها حفر شده‌اند از پر بازدیدترین اماکن تاریخی کاپادوکیا به شمار می‌روند.

شهر کاپادوکیا، یک جاذبه کم نظیر دیگر نیز برای گردشگران در چنته دارد. این شهر امروزه به اصلی‌ترین مرکز بالن‌سواری در ترکیه و یکی از مهم‌ترین مراکز این تفریح لذت‌بخش در جهان تبدیل شده و به همین دلیل سالانه میلیون‌ها علاقه‌مند بالن‌سواری تنها برای لذت بردن از این جاذبه، به کاپادوکیا سفر می‌کنند.

بد نیست بدانید از ماه می تا اکتبر – که اکنون نیز در این محدوده زمانی قرار داریم - بهترین ایام سال برای سفر به کاپادوکیا و لذت بردن از زیبایی‌های این شهر و خصوصاً بالن‌سواری است چرا که در فصل بهار، کاپادوکیا بهترین آب‌وهوا را به گردشگران عرضه می‌کند و ضمناً فستیوال بزرگ بالن‌سواری در این شهر از ماه می میلادی تا سپتامبر برگزار می‌شود.

هیجان و لذت سفر به کاپادوکیا وقتی دوچندان می‌شود که این سفر توسط یک گروه حرفه‌ای و مجرب برنامه‌ریزی و اجرا شود و شرکت مسافرتی ژوان شن سفید چنین گروهی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

ژوان شن سفید جزو آژانس‌های برتر مجری تور ترکیه و از اولین بنیان گذاران تور قونیه در ایران محسوب می‌شود. این شرکت طی سال‌های اخیر تورهای فراوانی به مقصد مختلف ترکیه از جمله استانبول – قونیه، قونیه – آنکارا، آنکارا – کاپادوکیا، قونیه – کاپادوکیا و کاپادوکیا تدارک دیده و با موفقیت اجرا کرده است، به صورتی که ژوان شن سفید را می‌توان برگزارکننده تخصصی تورهای متنوع ترکیه دانست.

علاقه‌مندان سفر به کاپادوکیا می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تور کاپادوکیا به وب‌سایت‌های ژوان شن سفید به آدرس jouantravel.com و www.shenesefid.com مراجعه کرده و یا با شماره ۴۳۹۲۶- ۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ خبری