شناسهٔ خبر: 32950035 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری 170 رویداد عمومی، 11 نشست تخصصی و کرسی‌های تلاوت در نمایشگاه قرآن کریم مشهد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از برگزاری 170 رویداد عمومی، 11 نشست تخصصی و کرسی‌های تلاوت در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد جواد استادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از هفته گذشته در مشهد برگزار شده و تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد، گفت: براساس رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مبنی بر برگزاری مجموعه‌ای از رویدادهای متنوع در کنار برنامه‌های مناسبتی همچون نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر، در این دوره از نمایشگاه قرآن نیز نزدیک به 170 رویداد عمومی و متنوع برای ارائه به مردم برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با ابراز خرسندی نسیت به استقبال نسبتا خوب مردم از برگزری این رویدادها، اضافه کرد: این رویدادها متناسب با سنین، تحصبلات و مشاغل مردم در حال اجرا است.

وی یکی دیگر از برنامه‌ها را برگزاری 11 نشست تخصصی با حضور اندیشمندان مطرح خارجی و اساتید دانشگاه‌های مشهد و شهرهای مختلف کشور از جمله دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشکده علوم انسانی دانست و متذکر شد: 3 نشست تخصصی با حضور اندیشمندان خارجی و مابقی با حضور اساتید مطرح داخلی برگزار می‌شود که میزان استقبال جامعه هدف از سطح پیش‌بینی شده نیز بیشتر بوده است.

استادی ادامه داد: در این نشست‌های تخصصی سعی شده از اندیشمندان و فعالان حوزه‌های علمیه کشورهای اسلامی نیز دعوت به عمل آید و محور این نشست‌ها نیز موضوعات مهمی همچون سبک زندگی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان و ماه نزول قرآن هستیم و این کتاب آسمانی منبع مهم وحدت میان همه کشورهای اسلامی است، تلاش شده در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشهد موضوعاتی همچون پوشش اسلامی، غذاها و آدب و رسوم همراه با تولیدات و محصلات فرهنگی ملیت‌های اسلامی را نیز برای مردم به نمایش بگذاریم.

وی یکی از برنامه‌های مهم این نمایشگاه را برگزاری کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان مطرح کشورهای اسلامی و ایران دانست و اضافه کرد: به طور کلی استقبال مردم از برنامه‌های این نمایشگاه نسبتا خوب بوده، اما در برخی روزها همچون پنج‌شنبه و جمعه گذشته حجم استقبال بیشتر از روزهای قبل بوده است.

انتهای پیام/ 70031