شناسهٔ خبر: 32932400 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احداث ۴۷۶ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: سال گذشته ۴۷۶ واحد مسکونی مددجویی شهری و روستایی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان احداث و یا خریداری شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: ۲۷۶ از این تعداد از محل اعتبارات کمیته امداد و با هزینه کرد ۹۰ میلیارد ریال و ۲۰۰ واحد نیز در قالب تفاهم نامه با سپاه خریداری و یا احداث شده است.

محمدرسول شیخی زاده افزود: بیشترین واحد‌های مسکونی که از سوی این نهاد احداث یا تعمیر شده اند برای مددجویان شهرستان‌های سنندج و سقز و کمترین نیز در شهرستان‌های سروآباد و دهگلان بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: برای احداث و یا خرید هر واحد مسکونی شهری مددجویان زیر پوشش این نهاد ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای احداث و خرید هر واحد مسکن برای مددجویان روستایی نیز ۲۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.

شیخی زاده گفت: سال گذشته براساس تفاهم نامه منعقده همکاری میان سپاه پاسداران و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار بود تعداد زیادی منزل مسکونی برای مددجویان روستایی احداث شود که سهمیه هر شهرستان براساس تعداد روستا‌های آن تعیین شد.

وی تاکید کرد: براساس این تفاهم نامه اولویت احداث این واحد‌های مسکونی برای خانوار‌های مددجوی سه نفر به بالا بود و خانوار‌های ۲ نفره و تک نفره در اولویت‌های بعدی قرار گرفتند.

کمیته امداد با هدف خدمت رسانی کامل و جامع به عنوان رابط بین مردم و محرومان عمل می‌کند تا جامعه هدف بتواند از برخی ظرفیت‌ها همانند دیگر بخش‌ها برخوردار شوند.

بیش از ۶۰ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و از خدمات و حمایت‌های این نهاد در استان بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ع

بیش از ۶۰ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند